سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
دبیرخانه دائمی هفته کتاب در مازندران راه‌اندازی می‌شود

مازندران-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی هفته کتاب در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ساری، احسان آهنگر بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری هفته کتاب، اظهار کرد: هفته کتاب فرصت مغتنمی برای توجه دادن عموم مردم به سمت کتاب است و امیدواریم با برنامه‌های پیش‌بینی شده، حال و هوای خوبی برای کتاب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه فرصتی پیش آمده که به دیگران بگوییم چگونه با کتاب مهربان باشیم، افزود: کشورهایی در مسیر توسعه قرار می‌گیرند که سرانه مطالعه بالا داشته باشد و امیدواریم با برنامه‌هایی که متولیان حوزه ترویج دارند شاهد افزایش مطالعه باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه سفارشات فراوانی بر مطالعه و نقش مطالعه در زندگی افراد داریم، گفت: می‌طلبد کتابخوانی در جامعه اسلامی همگانی شود.

این مسئول تصریح کرد: توسعه فرهنگ مکتوب از تولید تا توزیع و توجه به کیفیت آثار تولید شده و فروش کتاب، توسعه کتابخوانی و فرهنگ مطالعه به ویژه بین نسل جوان، نوجوان و کودک، ایجاد شور و شوق در جامعه و ارتقای سطح مهارت‌های زندگی به واسطه خواندن کتاب از اهدافی است که در هفته کتاب دنبال می‌کنیم.

آهنگر ادامه داد: امیدواریم همه نهادهایی که در هفته کتاب نقش دارند به شعار هفته کتاب با عنوان آینده خواندنی است توجه داشته باشندو برنامه‌هایی در این زمینه اجرا کنند.

وی خاطرنشان کرد: کتاب با جایگاه و ارزشی که در جامعه اسلامی دارد نباید به یک هفته محدود شود بلکه برنامه‌ریزی‌ها برای توجه به کتاب باید سالانه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با بیان اینکه دبیرخانه دائمی هفته کتاب را در استان راه‌اندازی می‌کنیم، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در تقویت جایگاه کتاب به نتیجه برسیم نیازمند کار علمی و دقیق هستیم تا با نگاه بومی برای استان برنامه‌ریزی کنیم.

این مسئول افزود: بیش از ۳۰ عنوان برنامه شاخص و محوری در هفته کتاب داریم و بالغ بر ۷۵۰ عنوان فعالیت در این هفته پیش‌بینی کردیم.

آهنگر افزود: راهبرد اساسی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهایت تعامل و هم‌افزایی با دستگاه فرهنگی است و هیچ دستگاهی نمی‌تواند به تنهایی کار را پیش ببرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت خوبی مانند کارخانه چوب و کاغذ در مازندران وجود دارد، گفت: در حال رایزنی هستیم تا ناشران از کاغذ یارانه‌ای این کارخانه بهره برده و نسبت به چاپ کتاب اقدام کنند و کتاب با نازل‌ترین قیمت به دست مخاطبان برسد و بتوانیم سرانه مطالعه را افزایش دهیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامب مازندران یادآور شد: البته هدف ما فقط افزایش مطالعه و افزایش کمی این حوزه نیست و به دنبال گسترش حوزه کیفی فرهنگ هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها