یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
ترویج جریان کتابخوانی در کرمانشاه باید با تمرکز بر کودک و نوجوان انجام گیرد

کرمانشاه- استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم افرایش روحیه کتابخوانی، گفت: ترویج جریان کتابخوانی در کرمانشاه باید با تمرکز بر کودک و نوجوان انجام گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرمانشاه، به مناسبت سی‌ویکمین دوره هفته کتاب، ظهر یکشنبه آئین تجلیل از فعالان و تلاشگران عرصه کتاب و کتابخوانی در کتابخانه امیر کبیر کرمانشاه به میزبانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان برگزار شد.

در این مراسم ابتدا محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه اظهار کرد: امروز ما مفتخر به دینی هستیم که معجزه الهی آن کتاب بوده و در این دین به خواندن کتاب در ۲ فضای دینی و تربیتی تاکید بسیار شده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه امروز به سوی فضای فناوری و فن سالاری رفته، افزود: با وجود این شرایط و محروم ماندن برخی از موقعیت‌های ترویج کتابخوانی نیازمند همت جمعی برای حرکت جامعه در مسیر کتابخوانی خواهیم بود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: یکی از افتخارات میراثی ما مجموعه کم نظیری از میراث ماندگاز معنوی در حوزه کتاب و کتابخوانی است که در کنار همه نعمت‌های الهی باید در فضایی که به واسطه گستردگی فناوری‌ها مردم را خواه ناخواه از جو کتابخوانی دور کرده استفاده کنیم.

محمد طیب صحرایی خاطر نشان کرد: ما اگر در کرمانشاه بخواهیم جامعه کتابخوان داشته باشیم تمام حوزه‌ها و قشرها به کتاب نگاهی مثبت و مشتاقانه داشته باشند نیازمند سلول بنیادینی به اسم محتوای امیدوار کننده خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه برای کتابخوان کردن جامعه نمی‌توان تنها با پوستر و بنر کاری کرد، گفت: هرچقدر در و دیوار شهر را با محتوای کتاب آغشته کنیم اما بدون تقویت ارزش‌های درونی و ایجاد فضای توام با خوشبینی وامید تاثیر چشمگیری نخواهیم داشت.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر تلاش برای ارتقای جامعه برای کتابخوانی، عنوان کرد: باید توجه داشت که مبادا برای ارتقای کتابخوانی و مباحث فرهنگی جلوه‌های سلبی را پررنگ‌تر کنیم چرا که گاهی اوقات می‌بینیم که فعال ناخواسته دچار بدگویی می‌شوند.

صحرایی بیان کرد: بنابراین محتوای کتاب‌ها باید با توجه بیشتر و به دور از ارائه مطالب گزنده فضای امیدوارتری را برای جامعه ترسیم کند زیرا کتابخوان شدن در شرایطی که محتوای تلخ، زرد و ناامید صورت گیرد هیچ دردی از جامعه دوا نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه کتاب خواندن باید مفید و ثمر بخش باشد، مطرح کرد: آنچه که شایسته افتخار است کتاب بر جریان امیدواری استواری است و به تعبیر مقام معظم رهبری امروز مهم‌ترین جهاد ما دمیدن روح امید مبتنی بر واقعیت در جامعه است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: پیشنهاد می‌شود که بر قشر نوجوان و کودکان تمرکز بیشتر انجام گیرد و با فعالیت هوشمندانه‌تری برای تشویق این جامعه هدف در عرصه کتاب و کتابخوانی برنامه‌ریزی دقیق داشت.

صحرایی در پایان یادآور شد: کودکان و نوجوانان به عنوان مهم‌ترین قشر جامعه در زمینه کتاب و کتابخوانی بوده و بهتر است که در آموزش تمام خوبی‌ها به نونهالان و و نوجوانان بپردازیم که در گام نخست وجود ۳۷۰ هزار دانش آموز با ۲۶ هزار معلم و فرهنگی بستر خوبی برای تحقق این امر خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها