سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹
کتاب‌ها و کتابخانه‌های عمومی در فرهنگ ایرانیان قدمت دیرینه دارند

خراسان شمالی- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: آنچه که در هفته کتاب و کتابخوانی در استان گذشت نشان از داشتن فرهنگ دیرینه کتاب و کتابخوانی در بین مردم سرزمین گنجینه فرهنگ‌ها دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، تقی صادقی در آئین اختتامیه هفته کتاب‌وکتابخوانی بیان کرد: در سال جاری در هفته کتاب اهالی دانایی با شور و نشاط جوانی پیشکسوتان، در کنار جوانان ایستادند و همراهی کردند تا بتوانند از تجربه و تخصص اهالی کهنه کار قلم خراسان شمالی استفاده کنند.

وی اظهار کرد: از مردم سرزمین خراسان شمالی نیز جز این انتظار نخواهد رفت که این فرهنگ والا را به نسل جدید منتقل کنند.

صادقی افزود: اسلام دین کتاب است چرا که از شرق تا غرب در کتابخانه‌های بنام جهان می‌توانیم کتاب‌هایی را از جمله «قرآن» پیدا کنیم که فقط ما ایرانیان به انتخاب این کتاب و پیامبر مفتخر هستیم.

وی تاکید کرد: پیامبری که هرگز نخواند و ننوشت و علمش لدنی بود با معجزه قرآن توانست بسیاری از انسان‌های زمان خود را به سمت‌وسوی قرآن جذب و راه سواداموزی را آسان کند.

صادقی نیز با اشاره به برنامه‌های هفته کتاب در حاشیه نمایشگاه تصریح کرد: مشاعره یکی از برنامه‌های فوق‌العاده جذاب نمایشگاه بود که حضور برجسته بانوان پیشکسوت در این برنامه جای تحلیل و بررسی و تجلیل دارد.

وی گفت: رونمایی از سه اثر منتشر شده از دانشگاه بجنورد و معرفی ۹ اثر پرفروش در این نمایشگاه از برنامه‌هایی بوده است که با استقبال گسترده مخاطبین روبرو بوده است.

صادقی اظهار کرد: ناشران در این نمایشگاه به دلیل استقبال خوب مردم فرهنگ دوست و کتاب‌خوان خراسان شمالی درخواست تمدید زمان نمایشگاه را از مسئولان خواستار شدند.

وی با تاکید بر آثار دریافت شده توسط دبیرخانه این رویداد فرهنگی گفت: محورهای موضوعی آثار ارسالی به این نمایشگاه را شامل دین، ادبیات شامل کلیات، ادبیات مقاومت و پایداری، شعر و داستان، فرهنگ و هنر و ادبیات ایرانی، علوم اجتماعی و سیاسی، علوم تربیتی و روانشناسی و بخش ویژه، جهاد تبیین، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، نماز، خانواده و فرزندآوری، مهار تورم و رشد تولید تشکیل خواهد داد.

صادقی در پایان بیان کرد: انتشارات بیژن یورد، معبر، بوستان کاغذی، عضدی و کتابفروشی حاتمی در این نمایشگاه مشارکت فعال و اثر بخش داشتند.

به گزارش ایبنا؛ سی و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده خواندنی است» از ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ برگزار و در استان خراسان شمالی در مجتمع عظیم طلای سفید همزمان با سراسر کشور نمایشگاه کتاب در بجنورد برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها