یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۵
تعویض کتاب‌های فرسوده کتابخانه‌های مساجد خراسان جنوبی

خراسان جنوبی- مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی گفت: کتاب‌های فرسوده و بلااستفاده کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با کتاب نو و جدید، جایگزین می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند، حجت الاسلام علی محقی یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های مخزن دار کانون‌های این استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در این طرح، کتاب‌های فرسوده و بلااستفاده کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با کتاب نو و جدید، جایگزین می‌شود، افزود: طرح پالایش کتاب برای دومین سال متوالی در کتابخانه‌های کانون‌های استان اجرا می‌شود.

حجت الاسلام محقی ادامه داد: طرح جایگزینی کتب فرسوده با نو، در مرحله نخست با استقبال خوب مدیران کانون‌های فرهنگی هنری روبرو شد به طوری که کتب ۲۳ کتابخانه استان در این طرح پالایش شده است.

وی بروزرسانی کتب و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه بین نسل جوان مسجدی را از اهداف این طرح دانست و اذعان داشت: بسیاری از کتب کتابخانه‌های کانون های مساجد، آموزشی و کمک درسی هستند و به همین سبب این کتب بعد از مدتی به دلیل به روز شدن مباحث آموزشی در سطح کشور، قابلیت استفاده خود را از دست می دهند.

حجت الاسلام محقی بیان کرد: برخی دیگر از کتب این کانون‌ها نیز در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری، اقتصادی و … نیز بعد از چندین سال به دلیل فرسودگی، نیازمند جایگزینی بوده و باید به روزرسانی شوند.

به گفته مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد خراسان جنوبی تجهیز این کتابخانه‌ها به آثار جدید و مورد نیاز مخاطبان، یکی از بهترین راه حل‌ها برای جذب نوجوانان و جوانان به حضور در مساجد و همچنین ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه به شمار می‌رود.

حجت الاسلام محقی ادامه داد: سهیمه سال جاری طرح پالایش کتاب در کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی ۲۰ کتابخانه اعلام شده است.

وی افزود: در حال حاضر، ۱۸۹ باب کتابخانه مخزن دار و ۱۴۲ کتابخانه باز در جوار کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی مشغول ارائه خدمات به مخاطبان هستند.

حجت الاسلام محقی یادآور شد: در راستای پالایش کتاب تلاش می شود این طرح تا پایان آذرماه در این مراکز عملیاتی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها