یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
بانی کتابخانه فرهنگ در استان گلستان تجلیل شد

گلستان- محمد رایجی بانی کتابخانه فرهنگ در روستای بالا جاده و مروج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی به‌عنوان «خادم فرهنگ عمومی» تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان، ظهر یکشنبه و در بخش پایانی صد و نهمین جلسه پیاپی و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گلستان در سال جاری از محمد رایجی بانی کتابخانه مستقل فرهنگ و مروج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در روستای بالاجاده به‌عنوان «خادم فرهنگ عمومی» در حضور آیت الله سید کاظم نورمفیدی رئیس، علیمحمد زنگانه نایب‌رئیس و الهام متین دبیر و اعضای شورای فرهنگ عمومی استان گلستان تجلیل به عمل آمد.

همچنین در این جلسه از معصومه عبداللهی به‌پاس ترویج فرهنگ پایداری خانواده و زیست عفیفانه، امیر هوشنگ کمیلی (فرهنگ دفاع مقدس)، علیرضا چورلی (فرهنگ کار و تولید)، انوش ضرغامی (فرهنگ صرفه‌جویی در مصرف برق)، بیتا غفاری (فرهنگ پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی)، معصومه کشاورز (فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی)، مریم نورانی (فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست)، غلامعلی نسایی (فرهنگ ایثار و شهادت)، نسرین حسینی (فرهنگ ورزش همگانی) و آمنه حسین زاده (فرهنگ تعلیم و تربیت اسلامی و ایرانی) به‌عنوان دیگر فعالان و خادمان فرهنگ عمومی استان گلستان تجلیل شد.

بانی کتابخانه فرهنگ در استان گلستان تجلیل شد

به گزارش ایبنا، محمد رایجی فرهنگی بازنشسته در تابستان سال ۱۳۵۷ تنها کتابخانه روستای بالا جاده را با یک قفسه دست‌ساز چوبی در خانه قدیمی و موروثی پدرش تأسیس کرد. تا ۲۰ سال به همان سبک و سیاق به فعالیت پرداخت تا اینکه در زمستان سال ۱۳۹۷ با مشارکت مردم دست به مرمت و بازسازی زد و در تابستان ۱۴۰۰ کتابخانه از خانه پدری به مکان فعلی (مدرسه سابق شهید حاج اسدالله بالا جاده) کوچ کرد.

در حال حاضر در این کتابخانه ۳۳ هزار جلد کتاب و ۶ هزار جلد نشریه موجود است و ۹۰۰ عضو آن به‌صورت رایگان از خدماتش در کنار برنامه‌های جنبی متعدد فرهنگی و هنری بهره‌مند می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها