پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
استمرار کاهش قیمت کاغذ تحریر در بازار

بازار کاغذ تحریر در آستانه سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، کاهش قیمت را تجربه کرد و هر بند آن حدود یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تومان، خرید و فروش می‌شود.

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در حالی که کمتر از ۶ روز دیگر، سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز می‌شود، بازار کاغذ و ملزومات مورد نیاز اهالی چاپ و نشر نسبت به هفته‌های گذشته روزهای آرام‌تری را سپری می‌کنند.

از نخستین هفته‌های اردیبهشت‌ماه، بازار کاغذ با کاهش قیمت روبه‌رو و این روند نیز در هفته دوم با کاهش ۳۰ تا ۴۰ هزار تومانی همراه بود، به‌طوری که امروز پنجشنبه (سیزدهم اردیبهشت‌ماه) هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ چینی به قیمت یک‌میلیون و ۲۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود، این قیمت هفته گذشته حدود یک‌میلیون و ۲۸۰ هزار تومان بود.

همچنین هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز که در هفته گذشته حدود یک‌میلیون و ۸۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده بود، امروز در بازار یک‌میلیون و ۵۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

طبق سه هفته اخیر نیز بهای کاغذ ۸۰ گرمی بدون تغییر بود، به‌طوری که هر بند کاغذ ۷۰ در ۱۰۰، ۸۰ گرمی حدود یک‌میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و کاغذ سایز ۶۰ در ۹۰ آن نیز یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

در حوزه مقوا نیز که بیشتر برای حوزه جلدسازی و صحافی استفاده می‌شود، مقوای پشت طوسی شیت ۳۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان، ۱۸۰ گرمی کیلویی ۳۱۴ هزار تومان، ۲۳۰ گرمی کیلویی ۲۹۸ هزار تومان و ۲۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۰ هزار تومان در بازار موجود است. کاغذ گلاسه سایز ۹۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ نیز کیلویی ۵۱۵ هزار تومان، ۱۲۸ گرمی کیلویی ۵۱۵ هزار تومان، ۲۵۰ گرمی کیلویی ۵۴۰ هزار تومان و ۳۰۰ گرمی کیلویی ۵۱۵ هزار تومان در بازار قیمت‌گذاری شده است.

رصد بازار سایر ملزومات حوزه چاپ نشان می‌دهد که هرکیلو چسب سرد ایرانی نیز حدود ۱۱۰ هزار تومان و چسب گرم، کیلویی ۲۵۰ هزار تومان است. هر گالن الکل ایزوپروپیل نیز حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده، همچنین زینک دو ورقی چینی حدود ۹۵ تا ۱۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می‌شود.

همچنین هر کیلو مرکب گلاسه خارجی حدود ۳۳۰ تا ۳۴۵ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۳۰۵ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۴۰ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۲۸ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۱۹۰ هزار تومان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها