یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۳
اردبیل پتانسیل لازم برای عنوان پایتختی کتاب را دارد

اردبیل - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: استان اردبیل با توجه به فعالیت‌های فرهنگی متعدد در زمینه افزایش مطالعه پتانسیل لازم به عنوان پایتخت کتاب کشور را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، امیر رجبی در جلسه با نماینده دستگاه‌های فرهنگی استان خواستار تلاش و همکاری همه اداره‌های در خصوص انتخاب استان اردبیل به عنوان پایتخت کتاب در سال جاری شد.

وی با بیان اینکه اردبیل دارای سابقه فرهنگی از دیرباز است، افزود: این حق یک ملت فرهنگ دوست که خدمات آنها در اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی به سایر نقاط رسانده شود.

وی از آماده بودن زیرساخت‌ها در خصوص پایتخت کتاب شدن اردبیل خبر داد و بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی بویژه نهاد کتابخانه‌ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شهرداری‌ها و آموزش و پرورش و کانون مساجد استان اقدامات خوبی در زمینه فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام می دهد که می‌توانند با جمع آوری اسناد و مدارک و ارسال آن به سامانه کتاب برای تحقق این امر کمک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به حمایت همه جانبه این اداره کل از فعالیت‌های کتاب محور عنوان کرد: ارشاد اسلامی اردبیل تمام راهنمایی های لازم برای بارگذاری مدارک و اسناد در سامانه کتاب را می کند و در تایید امور انجام یافته حاضر است تنها کاری که دستگاهها باید انجام دهند هر چه سریع طبق شیوه نامه اجرایی سامانه کتاب، تمامی مدارک از جمله مصوبات، تفاهم نامه ها، عکس، صورت جلسه ها و گزارش برنامه های مربوط به کتاب را آماده کنند.

رجبی تصریح کرد: فرهنگ با ارزش گذاشتن به فعالان فرهنگی، نویسندگان و فعالان در حوزه کتاب و کتابخوانی در یک منطقه توسعه می یابد و اگر اردبیل به عنوانی که حق مردمش هست، دست پیدا کند امر توسعه فرهنگی منطقه بیشتر رشد می گیرد.

وی افزود: به یاری خدا روز به روز شاهد افتتاح کتابفروشی‌ها و کتابخانه های جدید در این استان هستیم و حتی روستاهای این منطقه به عنوان روستاهای دوستدار کتاب فعالیت‌های خود را افزایش می دهند و این استان به وجود نویسندگان و آثاری که در سطح ملی تولید می کنند افتخار می‌کند و پایتخت کتاب شدن حق این استان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها