دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
نشست نقد و بررسی داستان «اقلیما» برگزار می‌شود

بوشهر - نشست نقد و بررسی داستان «اقلیما» نوشته فاطمه بهرامیان، نویسنده بوشهری با حضور بشیر علوی، منتقد ادبی جنوبی به همت دانشگاه خلیج فارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بوشهر، این نشست ساعت ۱۹ سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت در سالن فردوی دانشکده ادبیات دانشگاه خلیج فارس بوشهر برگزار خواهد شد و در آن بشیر علوی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه فرهنگیان بوشهر به نقد و بررسی داستان «اقلیما» خواهد پرداخت.

«اقلیما» نخستین اثر داستانی فاطمه بهرامیان است که تیر ماه سال ۱۴۰۲ به همت انتشارات قلمداران جنوب منتشر شده است. این اثر دربردارنده ۵۲ برش است که برخورداری از زبان نو و نگاهی جدید در روایت، با گرایش به سیال ذهن و ادبیات پست مدرن به طور ویژه به فرهنگ و زیست بوم استان بوشهر می‌پردازد. شخصیت اصلی این داستان یک دختر است، از این‌رو، رگه‌های فمنیست در جای جای این کتاب خودنمایی می‌کند.

به گزارش ایبنا؛ فاطمه بهرامیان، نویسنده جنوبی متولد خرداد سال ۱۳۷۴ در بندر دیر و دانش‌آموخته رشته مهندسی دریا در مقطع کارشناسی و رشته روانشناسی بالینی در مقطع کارشناسی ارشد از دانشگاه خلیج فارس است. وی به‌واسطه شغل پدرش که صیادی بود، از کودکی با افسانه‌های دریایی و پری و… آشنا می‌شود.

بهرامیان از ۱۰ سالگی نوشتن داستان را با همراهی شریعت رسولی‌زاده، شاعر همشهری‌اش آغاز می‌کند. او در سال ۹۱ در بخش داستان دانش‌آموزی موفق به کسب مقام کشوری می‌شود. بعدها در دانشگاه نیز مقام برتر داستان‌نویسی را در بخش دانشجویی از آن خود می‌کند.

وی در حال حاضر آموزگار است و در کنار آن مشغول نویسندگی و پژوهش در حوزه ادبیات داستانی و ادبیات عامه است و نخستین اثر خود را در حوزه داستان با عنوان «اقلیما» سال گذشته راهی بازار کتاب کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها