پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۰
نمایشگاه کتاب فرصت دیدار چهره‌به‌چهره مخاطبان و اهالی قلم است

مرضیه نفری، نویسنده «برفاب» گفت: همین که در لابه لای این همه کتاب و اننتشارات قدم بزنیم و بتوانیم شاعران و نویسندگان را ملاقات کنیم، اتفاق فرخنده و مبارکی است.

مرضیه نفری در بازدید از غرفه خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه عنوان کرد: همین که در لابه لای این همه کتاب و اننتشارات قدم بزنیم و بتوانیم شاعران و نویسندگان را ملاقات کنیم، اتفاق فرخنده و مبارکی استِ؛ البته بارها پیش آمده که شنیده‌ایم دیروز یا فلان ساعت قبل، نویسنده یا شاعری در نمایشگاه حضور داشته و ما برای از دست دادن این دیدار بسیار حسرت خورده‌ایم. باید حضور نویسندگان و شاعران از روز قبل در سایت نمایشگاه قابل رویت باشد تا همه علاقه‌مندان بتوانند خود را به این جلسات برسانند.

خالق کتاب‌های «شب‌های بی‌ستاره»، «جا مانده از پسر»، مجموعه داستان «شاید عشق باشد شاید عادت» و «برفاب»، درباره کتاب «جامانده از پسر» که برنده جایزه کتاب سال انقلاب اسلامی شده است، توضیح داد: کتاب جامانده از پسر در واقع درباره مردی است که زندگی اش ویران شده و قرار است دوباره آن را بسازد، داستان از شاهنامه و پسر کشی رستم و سهراب بسیار الهام گرفته است. از سیمرغ افسانه ای وام گرفته و داستان به سال ۱۳۴۲ و شروع انقلاب اسلامی می‌پردازد.

وی همچنین گفت: کتاب «شب‌های بی ستاره» نیز رمان نوجوان است که تا به امروز به چاپ سوم رسیده است. این کتاب توانسته ارتباط خوبی با مخاطب نوجوان برقرار کند. ستاره دختر نوجوانی است که در حال تجربه احساسات جدیدی است. او در حال تجربه عشق است و در این داستان با چالش های نوجوانی رو به روست. از طرف دیگر جنگ اتفاق می‌افتد و زندگی او را به کلی تحت ناثیر قرار می دهد. وقایع این داستان در سال ۱۳۶۵ اتفاق افتاده است. مجموعه داستان «شاید عشق باشد، شاید عادت» نیز یک مجموعه از داستان‌های کوتاه است که اکثر داستان‌هایش به زنان و مشکلات اجتماعی آنها می‌پردازد.

این نویسنده درباره کتاب جدید خود عنوان کرد: برفاب رمان جدیدی است که به ماجرای طلاق و مشکلات زن ایرانی در دنیای پس از طلاق می‌پردازد.

نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

.

برچسب‌ها

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها