جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۱
از «بازار مکاره» تا «در یتیم»

نشر چشمه با ۱۰ ترجمه و تألیف چاپ اول در نمایشگاه کتاب حضور یافته که فروش خوبی داشته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نشر چشمه که سال گذشته در نمایشگاه کتاب، به صورت حضوری شرکت نکرده بود امسال با تعداد زیادی چاپ اولی و تجدید چاپ به نمایشگاه سی‌وپنجم آمده است.


از میان آثار تازه منتشر شده چشمه، کتاب «بازار مکاره» مجموعه داستان‌های کوتاه نیکلای گوگول است که از زبان روسی ترجمه شده و کامل‌ترین مجموعه داستان دوگل به شمار می‌رود. کتاب «سفر به انتهای شب» اثر لویی فردینان سلین که مترجم انگلیسی آن مانهایم، یکی از مترجمان برتر قرن بیستم بوده نیز اخیراً با ترجمه پیمان خاکستر به چاپ رسیده است. این رمان که از شیوه روایی صریح و البته محاوره‌ای و ملموس بهره می‌برد، سمفونی ادبی‌ای از خشونت، بی رحمی و پوچ گرایی است.

همچنین رمان تازه محمود دولت آبادی با عنوان «در یتیم» که داستان روزهای آخر زندگی صادق هدایت است و از زبان سایه‌ای که صادق هدایت را تعقیب می‌کند روایت می‌شود، از تازه‌های نشر چشمه است. این اثر بر اساس مستنداتی است که از روزهای آخر زندگی صادق هدایت وجود دارد و کتاب جذابی برای مخاطب خواهد بود و یکی از پروفروش‌های سه روز اول نمایشگاه امسال بوده است. همچنین کتاب «گورهای گاوچران» نوشته روبرتو بولانیو مجموعه‌ای است از سه داستان نیمه‌بلند «گورهای گاوچران»، «کمدی وحشت فرانسوی»، و «سرزمین پدری»، که پس از مرگ نویسنده منتشر شد. هر سه این داستان‌ها خصایصی را در بردارند که نثر بولانیو به آنها شهره بود و شامل روایت نیمه‌شخصی، داستان چندلایه، شوخ‌طبعی و هیجان است. این سه داستان جستار مانند به هم پیوسته است و به زندگی خود نویسنده هم مربوط می‌شود و در مجموعه داستانی جهان نو چشمه چاپ شده است.

همچنین نشر دیوار که ناشر توسعه فردی انتشارات چشمه است کتاب «داستان خلاقیت» نوشته محمدحسن شهسواری را در نمایشگاه کتاب امسال عرضه کرده است. این کتاب درباره سبک زندگی و خلاقیت در زندگی است. همچنین کتاب مجموعه داستان «در راه ویلا» فریبا وفی اخیراً تجدید چاپ شده که مجموعه‌ای شامل ۹ داستان با درون‌مایه‌ی اجتماعی است. این اثر جذاب در قالب داستان و روایت به بازگویی برخی مسائل و مشکلات زندگی روزمره زنان می‌پردازد. کتاب «ناطور دشت» با ترجمه محمدرضا ترک تتاری هم از چاپ‌های جدید نشر چشمه است.

«بازگشت» اثر آندری نیکولایدس در حوزه ادبیات منطقه بالکان است و در ژانر ادبیات پلیسی و معمایی تقسیم‌بندی می‌شود با این حال اتفاقاتی در این کتاب رخ می‌دهند که آن را از رمان صرفاً پلیسی جدا می‌کند و به آن شکلی از ادبیات اسرارآمیز و سوررئال می‌دهد. این رمان با قتل عام یک خانواده در اولسینج، شهری ساحلی در کرانه‌ی دریای آدریاتیک آغاز می‌شود.

همچنین امسال چاپ پانزدهم مجموعه داستان «تاکسی سواری» منتشر شد که اولین کتاب سروش صحت و شامل ۱۲۴ داستانک یا میکروفیکشن است. میکروفیکشن به داستان کوتاه‌کوتاه معروف است که در آن خالق اثر از متن حذف می‌شود و یا از متن فاصله می‌گیرد. به دلیل لحظات ناب و ضربه‌های ناگهانی‌ای که این سبک نگارش در دل خود دارد گاهی تحت‌عنوان «داستان ناگهان» نیز ترجمه می‌شود.

نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل مصلای امام خمینی (ره) به شکل حضوری و در سامانهketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها