شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۰
تألیف مجموعه ۲۰جلدی ادبیات کهن برای نوجوانان با عنوان «گنج قصه‌ها»

محمد میرکیانی گفت: یک مجموعه ۲۰ جلدی برای نوجوانان در کانون از من زیر چاپ و در مرحله تصویرگری است که تصویرگری آن را محمدحسین صلواتیان بر عهده دارد.

محمد میرکیانی ضمن بازدید از غرفه کودک و نوجوان خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گفت‌وگو با خبرنگار این سرویس، درباره ادامه مجموعه «ماجرای دشت مرموز» گفت: مجموعه «ماجرای دشت مرموز» یک مجموعه پنجگانه است؛ پنجگانه‌ها با پنج‌جلدی‌ها تفاوت دارند. پنج‌جلدی‌ها باید کامل خوانده شوند؛ اما پنجگانه‌ها هرکدام درعین اینکه ارتباط و پیوند منطقی با هم دارند، یک داستان مستقل هم هستند. پنجگانه «ماجرای دشت مرموز» همین‌جا تمام می‌شود. سه جلد اول به عنوان «ماجرای دشت مرموز» زیرشاخه «جشن خرگوش‌ها»، «ملکه موش‌ها»، «بازی بازها» و جلد چهار و پنج این مجموعه که تا چند روز دیگر رونمایی می‌شود با عنوان «عروسی غازها» و «کاخ کلاغ‌ها» در نمایشگاه موجود است.


میرکیانی ضمن اعلام خبر تألیف کتاب جدید خود، بیان کرد: یک مجموعه ۲۰ جلدی برای نوجوانان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از من زیر چاپ و در مرحله تصویرگری است که تصویرگری آن را محمدحسین صلواتیان بر عهده دارد. این مجموعه ۲۰ جلدی با عنوان کلی «گنج قصه‌ها» منتشر خواهد شد که برای هر کدام از کتاب‌های این مجموعه، یک اسم نوجوان‌پسند در نظر گرفته‌ام: مانند «مرد نمایشی و میمون فراری»، «طوفان در جزیره بی‌نام»، «قصر هزارافسوس». این‌ها عنوان‌هایی است که خیلی به ایجاد انگیزه برای مطالعه کتاب کمک می‌کند.

او درباره محوریت مجموعه جدید خود افزود: داستان این ۲۰ جلد برای گروه سنی نوجوان از ادبیات کهن انتخاب شده است؛ اما ساختارش به شکل رمان‌های امروزی است و هر کدام حدود ۵۰ الی ۶۰ صفحه می‌شود و درمجموع، تعداد صفحات این ۲۰ جلدی، حدود هزار صفحه است.

به گزارش ایبنا: نمایشگاه کتاب تهران ۱۴۰۳ با شعار «بخوانیم و بسازیم» ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

اطلاعات کامل نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ تهران را اینجا بخوانید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط