شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۲
کتاب «من عروس بودم » منتشر شد

اردبیل- کتاب من عروس بودم به کوشش توران قربانی صادق، مهین تاج جباری طوی و رویا علیزاده نیاری توسط نشر سارات چاپ و منتشر شد.

توران قربانی صادق از مولفان این کتاب به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل گفت: دو سال پیش ایده پردازش باورهای منطقه اردبیل مطرح کردم که با استقبال دو تن از دوستان برای گرد آوری اطلاعات مواجه شدم که در قالب کتاب من عروس بودم به چاپ رسید.

وی با با بیان اینکه در این اثر مخاطبان با ۱۰۵ نمونه از باورهای استان اردبیل آشنا می شوند، عنوان کرد: متن کتاب در مورد باورهایی است که خیلی ها ریشه در آداب و فرهنگ ما دارند و در عروسی ها، عزا، قحط سالی، تولد فرزند و در عید نوروز نسل به نسل برای مان به ارث رسیده است.

وی اضافه کرد: مطالب کتاب به زبان ساده و صمیمی نوشته شده و برای جلد دوم کتاب نیز در حال تحقیق و پژوهش هستیم و با عنوان و محوریت «آن روزها که رسانه نبود» در اختیار خوانندگان قرار می گیرد.

قربانی صادق با بیان اینکه ایده این کتاب بیشتر از گفته های هر آنچه مادر شوهرم می گفت گرفته شده است، افزود: در بخشی از کتاب چنین آمده؛: ببین عروس گلم بچه ای که خوشگل و زیبارو به دنیا می آمد و احیاناً پسر بود می گفتند: بعد از خودش صاحب خواهر می شود، اگر بچه دختر زیبایی نمی شد می گفتند: بچه بعد از خودش یک پسر کاکل زری می شود. ای مادر شوهر جان مگر برای پدر و مادر فرق می کند بچه پسر یا دختر؛ زشت و زیبا باشد! باید با نگاه والدین به بچه‌ها نگریست.

مادر شوهرم می گفت: بالای سَر بچه ای که تازه به دنیا آمده است نباید گوشت خام بیاورید.اعتقاد داریم در این صورت سرش در بدنش محکم نمی شود و مدام چرخ می خورد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توران قربانی صادق IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    ممنونم از خانم سلمانی برای انتشار خبر چاپ کتاب امیدوارم خوانندگان تهیه کنند و بخوانند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها