چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
تصویب ردیف بودجه مستقل برای نمایشگاه کتاب کم‌ترین حمایت از نشر است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه تصویب یک ردیف بودجه مستقل برای نمایشگاه کتاب کم‌ترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم، گفت: در مجلس دوازدهم در این راستا تلاش می‌کنم و پای تخصیص یک ردیف بودجه مستقل برای نمایشگاه کتاب ایستاده‌ام.

حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، در حاشیه بازدید از سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه کتاب بیان کرد: با توجه به تدابیری که مسئولان برگزاری نمایشگاه در نظر گرفتند، امسال نمایشگاه بهتر از قبل در حال برگزاری است.

وی با ابراز خرسندی از حضور گروهی از ناشران و گروه‌هایی از یمن، لبنان، فلسطین، حشدالشعبی و مقاومت در نمایشگاه کتاب امسال گفت: امیدوارم در آینده بتوانیم ردیف خوبی در بودجه سالانه برای نمایشگاه کتاب قرار دهیم.

وی ادامه داد: در مجلس دوازدهم در این راستا تلاش می‌کنم و پای تخصیص یک ردیف بودجه مستقل برای نمایشگاه کتاب ایستاده‌ام؛ زیرا تجربه نشان داده است وقتی در موردی اراده کرده‌ایم، محقق شده است.

آقاتهرانی گفت: بعضی‌ها می‌گویند این کار شدنی نیست، اما در کمیسیون فرهنگی مواردی مانند قانون جوانی جمعیت، تسهیل ازدواج جوانان، عفاف و حجاب و هر آنچه وارد شدیم، به انجام رسید؛ بنابراین من به دوستان اهل کتاب، مسئولان نمایشگاه و حوزه فرهنگ قول می‌دهم پای ردیف بودجه نمایشگاه کتاب می‌ایستم و از خداوند هم کمک می‌خواهم که بتوانیم چیزی بهتر از آنچه هست را رقم بزنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت فعلی نمایشگاه کتاب مطلوب است، افزود: سطح کتاب و کشور و نظام ما این نیست. باید بتوانیم در تراز انقلاب کار انجام دهیم که یکی از کارها همین بودجه خوب برای برگزاری نمایشگاه کتاب است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به رضایت رئیس نمایشگاه کتاب تهران از عملکرد و همکاری مجلس در پیشبرد اهداف حوزه کتاب و نشر، عنوان کرد: مسائلی مانند کتاب، نشر و نمایشگاه کتاب را جزو حیات معنوی جامعه می‌دانم و اگر خدای ناکرده مختل شود، وضعیت بدی پدید خواهد آمد؛ بنابراین تصویب یک ردیف بودجه مستقل برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران کم‌ترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم و انجام هم خواهیم داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها