چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰
مراسم گرامیداشت یاد شهدای آزادسازی خرمشهر و بزرگداشت شهدای خدمت در بندرعباس برگزار می‌شود

هرمزگان - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: مراسم گرامیداشت یاد شهدای آزادسازی خرمشهر و بزرگداشت شهدای خدمت در بندرعباس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، اسمعیل جهانگیری در نشست برنامه ریزی گرامی‌داشت سوم خرداد، از برگزاری مراسم یاد شهدای آزادسازی خرمشهر و بزرگداشت شهدای خدمت خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و همراهانش گفت: عزیزانی که در این سانحه به شهادت رسیدند از بهترین‌ها بودند و در این برهه از زمان، کار انقلاب اسلامی را بهتر از هر کسی جلو بردند.

جهانگیری اظهار داشت: در دوران انقلاب اسلامی کمتر پیش آمده بود که تمام نیروها به صورت هماهنگ در یک مسیر حرکت کنند. در طول دوران انقلاب اسلامی ایران، این دوره یکی از بهترین دوره‌ها بوده است؛ به علت اینکه عناصری که در کنار هم قرار گرفته‌اند از عناصر مخلص انقلاب در نیت و عمل بوده‌اند که مجاهدانه تلاش کردند اهداف و آرمان‌های انقلاب را پیش ببرند و از همدلی و هماهنگی به علت تجربه همکاری که در گذشته در کنار هم داشته‌اند برخوردار بودند.

وی بیان کرد: همه شهدای این سانحه به نوعی خادم الرضا بودند. بنده در زمان تولیت دکتر رئیسی فرصت ملاقات با شهید خادم الرضا را برای دعوت به سفر بشاگرد به عنوان یک منطقه محروم داشتم. نیاز بود نمایندگان آستان قدس رضوی سفری به این منطقه محروم داشته باشند و از نزدیک با مشکلات مردم همراه شوند. یادم هست سید عزیز با رویی گشاده دعوت ما را پذیرفتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: داغ سنگینی با شهادت عزیزان بر امت بزرگ اسلامی و کشور امام رضایی وارد شد. ما هم در مقابل خواست پروردگار و هم مشیت الهی تسلیم هستیم و عقیده داریم برکاتی در شهادت این عزیزان وجود خواهد داشت که نمی‌شود آن را نادیده گرفت و با این تدابیر قدری می‌توانیم خودمان را آرام کنیم.

وی همچنین گفت: شهید خادم الرضا از سال ۱۴۰۰ که رئیس جمهور بود تا روزی که به شهادت رسید از افراد و گروه‌های مختلفی زخم زبان شنید اما دم بر نیاورد. تاریخ اسلام پر از این اتفاقات است که در برهه‌های حساس، افراد بزرگ و شاخصی را از دست داده‌ایم. تاریخ انقلاب هم سرشار از این حوادث است؛ که انقلاب را در مقابل این همه اتفاقات قوی کرده است.

جهانگیری درباره برنامه های روز سوم خرداد گفت: در روز سوم خرداد، روز فتح و آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس که با نام روز مقاومت ایثار و پیروزی نامگذاری شده است، مراسم بزرگی در این روز برای گرامی‌داشت شهدای آزادسازی خرمشهر و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدای خدمت در جوار تربت پاک شهدای بندرعباس، ساعت ۱۷ روز پنجشنبه سوم خرداد برگزار می‌شود.

به گزارش ایبنا، از جمله برنامه‌های این روز، اجرای نمایش میدانی با موضوع سوم خرداد و شهدای خدمت، سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، شعر خوانی، مداحی، غبارروبی قبور شهدا، برگزاری نمایشگاه عکس شهدای عملیات بیت المقدس و آیین بزرگداشت یاد شهدا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها