چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
برگزاری سومین کنگره شعر «بانوی بلاغت» به میزبانی دانشگاه آزاد زنجان

زنجان- رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: سومین کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» به میزبانی دانشگاه آزاد استان زنجان برگزار می‌شود.

احمد نقیلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: نخستین دوره شعر «بانوی بلاغت» سال گذشته به دو زبان فارسی و عربی در مقیاس ملی برگزار شد و استقبال خوبی از آن شد به نحوی که ۳۶۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره رسید.

وی ادامه داد: همچنین در دومین دوره کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» اشعاری از کشورهای دوست و همسایه نیز ارسال شده بود که بازتاب خوبی در عرصه بین الملل داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان افزود: با توجه به استقبال به عمل آمده جلسات هماهنگی سومین دوره کنگره بین‌المللی شعر «بانوی بلاغت» برگزار شده و قرار است این مرحله از کنگره دی ماه امسال برگزار شود.

نقیلو تصریح کرد: در این جلسه بر برنامه‌ریزی و آماده‌سازی بسترهای مناسب کنگره برای مشارکت حداکثری مخاطبان اعم از دانشگاهیان و دانش آموزان و سایر اقشار جامعه، تاکید شد و در ادامه احکام اعضای شورای سیاستگذاری و کمیته استانی تحویل اعضا شد.

وی تصریح کرد: کنگره بین المللی شعر «بانوی بلاغت» به عنوان برنامه موضوعی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در سومین دوره جشنواره سراسری امامت و مهدویت دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته شده است.

نقیلو گفت: اختتامیه این کنگره به مناسبت رحلت بانوی صبر و استقامت حضرت زینب (س) در سالروز رحلت حضرت زینب (س) در ٢٧ دیماه ١۴٠٣ با حضور شعرای برگزیده بین المللی و ملی برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط