سه‌شنبه ۸ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۱۶
سروده های شاعران گیلانی در سوگ شهید جمهور کتاب می شود

گیلان-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از جمع‌آوری و تدوین سروده‌های شاعران گیلانی در سوگ شهید جمهور آیت الله رئیسی و همراهان و همچنین در وصف شهیدان دوران دفاع مقدس در قالب کتاب خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت، سرهنگ حسن حبیبی در سوگواره وداع با یاران که همزمان با سراسر کشور برگزار شد، گفت: حوزه فرهنگ و ادب یکی از بخش‌هایی است که دستاوردهای دفاع مقدس در آن جلوه گر می شود و در آن شاهد نمایش گونه ای فاخر از دفاع مقدس در بخش‌های مختلف شعر، نمایش، تئاتر، کتاب و فیلم به تصویر کشیده شده است.

وی اظهار داشت: بر همین اساس؛ اشعاری که امروز در این مجلس در سوگ شهید جمهور و یا شهدای دفاع مقدس اعم از اشعاری که قرائت شدند و یا فرصت نشد، قرائت شوند، در قالب کتاب صوتی و متنی در خواهد آمد.

به همت محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی و همزمان با سراسر کشور سوگواره ادبی «روز وداع یاران» با هدف گرامیداشت شهدای خدمت در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه سراسری که با حضور اهالی فرهنگ و ادب و معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان، مدیر کل کتابخانه های عمومی گیلان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و مشاور استاندار برگزار شد، شاعران پیرامون شخصیت شهید دکتر رئیسی و ۷ شهید همراه ایشان شعر خوانی کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها