چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۷
شهید رئیسی برخاسته از فرهنگ ادبی است

کهگیلویه و بویراحمد- مدیرکل کتابخانه های عمومی کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهید سید ابراهیم رئیسی برخاسته از فرهنگ ادبی بود و خود را شاگرد شهیدی چون بهشتی می‌دانست که فکر و اندیشه او فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در یاسوج، محسن جبارنژاد، سه‌شنبه شب در سوگواره ادبی «روز وداع یاران» اظهار کرد: بعد از شهادت سید ابراهیم رئیسی دلاوری‌ها، مردمی بودن و صبر فراوان وی مشخص شد.

وی با اشاره به سعه صدر شهید رئیسی تصریح کرد: رئیس جمهور شهید با شاعران منتقد، مهربانانه برخورد می‌کرد و طرفدار شاعران و ادیبان بودند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، صدق و صداقت در سیاست را از ویژگی‌های مثبت شهید رئیسی دانست و ادامه داد: رئیس جمهور شهید، بسیار مردمی بود اما با این وجود برای معیشت مردم و اقتصاد کشور از آرمان‌های خود عبور نکرد و همیشه مبنای اصلی وی ارزش‌ها بود.

شهید رئیسی برخواسته از فرهنگ ادبی استمعاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بحث کردن درباره کسی که تمام هستی خود را برای خدمت به مردم فدا کرد سخت است، گفت: کسانی که می‌خواهند در جمهوری اسلامی مسئولیتی را بپذیرند؛ تمام سجایای اخلاقی شهید رئیسی می‌تواند الگوی آنان قرار بگیرد.

وی با اشاره به پاکدستی شهید رئیسی اظهار کرد: با وجود آنکه ۴۰ سال در قوه قضائیه دارای مسئولیت بود؛ اما کوچکترین نقطه تاریکی در زندگی‌شان وجود نداشت.

هاشمی مهر اضافه کرد: شهید جمهور با همه اقشار جامعه اعم از پیر، کودک و جوان در کمال تواضع و فروتنی نشست و برخاست داشت و با وجود آنکه رئیس جمهور بود به همه احترام می‌گذاشت.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خداترسی و خدامحوری سید ابراهیم رئیسی گفت: وی به برپایی نماز شب بسیار تاکید داشتند، در سیاست امروز که مذهب رنگ کمتری دارد ایشان اهل نماز شب و خداترس بود.

وی با تاکید بر اینکه شهید رئیسی خواستار سفر به محروم‌ترین مناطق کشور بود، بیان کرد: در سفر به کهگیلویه و بویراحمد به بهئمی که درخواست رئیس جمهور بود به دلایل امنیتی نمی‌توانستیم برویم اما ایشان اصرار به دیدن محرومیت‌ها داشتند.

هاشمی مهر با بیان اینکه شهید رئیسی اهل تحول بود و بعد از ورود به قوه قضائیه تغیرات اساسی ایجاد کرد، گفت: در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی نیز بسیار جدیت داشت و تلاش او، خدمت به مردم بود.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به اینکه قبل از دولت سیزدهم با کشورهای محدودی ارتباط داشتیم اما بعد از ریاست جمهوری شهید رئیسی با دنیا ارتباط گرفتیم، تصریح کرد: شهید رئیسی و امیرعبدالهیان قدرت دپیلمیاسی قوی داشتند و سبب پیوستن به نهادهای مهم جهانی مثل بریکس شدند.

هاشمی مهر گفت: باید سبک و سیاق شهیدان را ادامه دهیم و از مدت کوتاه ریاست جمهوری وی الگو بگیریم و سعی در جبران کار نیمه تمام آنها داشته باشیم.

شهید رئیسی برخواسته از فرهنگ ادبی است

سید اکبر سلیمانی، قاسم بدره، سیدمحسن مظلومی، حیدر جهان کهن و حمید حسینیان از شاعران آیینی استان نیز در این برنامه شعرخوانی کردند.

گفتنی است؛ ویژه برنامه سراسری، سوگواره ادبی «روز وداع یاران» به مناسبت گرامیداشت شهدای خدمت با حضور محسن جبارنژاد مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، سیدجواد هاشمی مهر، معاون سیاسی، امنیتی، اجتماعی استاندار، حجت الاسلام حمزه پیش‌قدم رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام رضا افتخاری رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی و سلمان خواست خدایی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در کتابخانه مرکزی آیت الله ملک حسینی برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها