چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۳
۲ باب کتابخانه عمومی در رباط کریم افتتاح شد

دو باب کتابخانه عمومی حافظ و هدهدسفید روز گذشته در شهرستان رباط کریم با حضور مسئولان فرهنگی و کتابخانه‌ی این شهرستان افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران؛ دو باب کتابخانه عمومی حافظ و هدهدسفید (سه شنبه ۸ خردادماه) با حضور امید احمدی، فرماندار رباط کریم؛ حمیدرضا الهیاری، شهردار شهرستان؛ حجت الاسلام والمسلمین ترابی، امام جمعه شهرستان رباط کریم؛ الهه زارعین، رئیس اداره کتابخانه های عمومی رباط کریم؛ اعضای شورای اسلامی شهرستان، تنی چند از مسئولین و روسای ادارات شهرستان و جمع کثیری از اعضا به ویژه کودکان و نوجوانان در شهرستان رباط کریم افتتاح شد.

الهه زارعین، رئیس اداره کتابخانه شهرستان رباط کریم درباره روند ساخت و تجهیز کتابخانه گفت: با توکل به خدا و همکاری شهرداری رباط کریم توانستیم دو باب کتابخانه عمومی حافظ و هدهدسفید در شهرستان رباط کریم را افتتاح کنیم؛ تلاش شده تا اعضا و اهالی این منطقه بتوانند به نحوی شایسته از آن بهره ببرند.

کتابخانه عمومی حافظ با داشتن پنج هزار نسخه کتاب دارای بخش‌های مخزن کتاب، بخش کودک و نوجوان، سالن مطالعه و بخش نشریات بوده و ازروز گذشته آماده ارائه خدمت به مردم کتابدوست شهرستان رباط کریم شده است. کتابخانه هدهدسفید به عنوان اولین کتابخانه ویژه کودکان و نوجوانان این شهرستان کتابخانه‌ای است که دیروز افتتاح شد. حق انتفاع ساختمان این کتابخانه با زیربنای ۱۷۰ مترمربع توسط شهرداری رباط کریم به نهاد کتابخانه‌ها واگذار شد و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان آن را تجهیز و نیروی انسانی مورد نیازش را تامین کرده است. این کتابخانه دارای ۵۰۰۰ جلد کتاب و اسباب بازی است.

زارعین در مراسم افتتاح این کتابخانه‌ها گفت: این شهرستان دارای ۶ باب کتابخانه شهری؛ یک باب کتابخانه روستایی و یک باب کتابخانه سیار است و در حال حاضر ۱۴۵ هزار نسخه کتاب در رده سنی بزرگسال و کودک و نوجوان در این کتابخانه‌ها موجود است که با توجه به جمعیت، قریب به ۷۰۰ هزار نفری شهرستان نیاز به ساخت و تاسیس یک باب کتابخانه مرکزی مشهود بود.

وی با یبان اینکه کتابخانه حافظ واقع دربوستان حافظ یکی از مناطق پر رفت و آمد شهرستان رباط کریم است، اظهار کرد: در شهرستان رباط کریم ۱۲۰۰۰ نفر در کتابخانه‌های شهرستان عضو هستند و عضوگیری این کتابخانه در روزهای آتی انجام خواهد شد. امیدواریم این کتابخانه‌ها با استقبال مردم کتابدوست عزیز مواجه شود. البته در طول سال برنامه‌های متنوع فرهنگی مانند نشست‌های کتابخوانی، برگزاری محافل ادبی، نقد و رونمایی کتاب، مسابقات کتابخوانی و نقاشی، جلسات قصه‌گویی و شعرخوانی به همت مسئولان و کتابداران شهرستان با حضور پرشور علاقمندان کتاب و کتابخوانی شهرستان در حال برگزاری است.

حمیدرضا الهیاری، شهردار رباط کریم نیز در این مراسم گفت: کتابخانه عمومی حافظ و هدهدسفید در رباط کریم هر کدام به مساحت ۱۷۰ مترمربع زیربنا توسط شهرداری ساخته شده است. تامین زمین و ساخت هر دو کتابخانه توسط شهرداری صورت گرفته و حق انتفاع آن به صورت دائم به نهاد کتابخانه‌های عمومی واگذار شده است.

به گزارش ایبنا به نقل از روابط عمومی کتابخانه های استان تهران؛ اجرای گروه سرود و شاهنامه‌خوانی ازسوی اعضای کودک و نوجوان کتابخانه و تقدیر از حمیدرضا الهیاری، شهردار شهرستان، الهه زارعین؛ رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی رباط کریم؛ مرضیه طیبی، مسئول کتابخانه عمومی زنده یاد محمدی، مهدی غلامی کتابدار سیار یار مهربان ۳ به خاطر زحمات و پیگیری صورت گرفته در تجهیز دو باب کتابخانه از جمله برنامه های برگزار شده در این آیین بود. مسئولین استانی و شهرستان پس از برگزاری آیین افتتاح از بخش‌های مختلف کتابخانه عمومی حافظ و هدهد سفید بازدید کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها