شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
۳ کتاب در شاهرود رونمایی شد

شاهرود- طی مراسمی در شورای شهر شاهرود، از سه کتاب اثر هنرمندان بومی این شهرستان رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شاهرود، آیین رونمایی از سه کتاب اثر هنرمندان بومی شهرستان شاهرود به همت شورای شهر و شهرداری شاهرود در سالن جلسات شورای شهر برگزار شد.

در این مراسم که با حضور اعضای شورای شهر و شهردار شاهرود برگزار شد، از نویسندگان این سه کتاب نیز قدردانی شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر شاهرود در گفتگو با خبرنگار ایبنا در حاشیه این مراسم ضمن بیان اینکه رونمایی و حمایت از هنرمندان به خصوص در عرصه کتاب از جمله اولویت های شورای شهر شاهرود است، گفت: از ابتدای سال تاکنون شش کتاب در شورای شهر رونمایی شده است.

حمیده محبی درباره کتاب های معرفی شده نیز توضیح داد: کتاب «نغمه‌های شاهوار» به قلم سیدحسین طباطبایی یکی از کتاب هایی است که در این مراسم رونمایی شد.

وی افزود: این کتاب پژوهشی در ترانه‌های عامیانه مردم مناطق مختلف شاهوار بشمار می‌رود تا گوشه‌های از باورها و اعتقادات را در تاریخ ماندگار کند.

عضو شورای شهر شاهرود با بیان اینکه کتاب «شهاب و شپلو و لباس زمستانی» نوشته فرزانه نعیمی دیگر کتابی بود که در این مراسم رونمایی شد، تاکید کرد: این کتاب با محوریت آموزشی و اخلاقی برای کودکان با زبان کودکانه نگارش شده است.

محبی با بیان اینکه کتاب «خواب‌های خیس حوا» نوشته عشرت السادات میرحسینی نیز در این مراسم رونمایی شد، گفت: موضوع این کتاب داستان‌های اجتماعی با سبک رئالیسم جادویی است همچنین این شیوه برای جلب بیشتر مخاطبان توسط نویسندگان به‌کار گرفته می‌شود تا با بیانی به شیوه مدرن و امروزی مخاطبان را به کتابخوانی تشویق کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها