شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۳
قرآن و روایات داشتن نسل نیکو را ویژگی ممتاز توصیف کرده‌اند

خوزستان- معاون پژوهشی حوزه فاطمیه خواهران کارون گفت: درقرآن و روایات، زیاد بودن جمعیت را مزیت و داشتن نسل نیکو را از ویژگی‌های ممتاز دانسته که این امر، اختصاص به زمان خاصی ندارد و در فطرت هر انسانی وجود دارد.

معاون پژوهشی حوزه فاطمیه کارون در حاشیه نمایشگاه کتابی که با موضوع هفته جمعیت از ۱۲ اردیبهشت ماه در این حوزه برپا شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، اظهارکرد: امروزه باید فرهنگ‌های غلط ازدواج دیر هنگام، طلاق‌های آسان، تک فرزندی، بی‌توجهی به اصول مدیریت خانواده، تشریفات و سایر الگوهای ناروایی که در جامعه اسلامی رسوخ کرده است، را شناسایی و اصلاح کنیم.

کوثر آلبوغبیش هدف از برگزاری این نمایشگاه را عمل کردن به سخنان ولی فقیه دانست و افزود: مقام معظم رهبری بیان کردند تلاش برای جوانی جمعیت، از مهم‌ترین فرایض مسئولان جامعه برای نجات از بحران جمعیت است که مورد تأکید است و باید فرهنگ‌سازی کنید و اینگونه می‌توان جامعه را از این وضعیت نجات داد.

معاون پژوهشی‌حوزه فاطمیه کارون ادامه داد: قرآن و روایات، زیاد بودن جمعیت را یک مزیت و داشتن نسل نیکو را از ویژگی‌های ممتاز می‌داند که این امر، اختصاص به زمان خاصی ندارد و در فطرت هر انسانی است و زیاد بودن نسل، یک حس مثبت دارد و از نظر اقتصادی یک سرمایه بزرگ محسوب می‌شود.

آلبوغبیش تصریح کرد: بحث ما متفاوت از فرزندآوری است و اگر در این زمینه، غفلت کنیم ضربه خواهیم خورد زیرا جامعه در آستانه بحران جدی است و ورود به یک تجربه نه چندان دور این ابر بحران، این است که وارد یک چاله جمعیتی می‌شویم.

وی گفت: در سیاه چاله جمعیت جامعه یک‌باره پیر می‌شود که به آن پیری جمعیت می‌گویند و این اتفاق، فاجعه‌ای بسیار بزرگ است. زیرا اگر دچار پیری زودرس شویم با مشکلات و مسائل جدی رو به رو خواهیم شد.

وی به بیان راهکارهای تغییر فرهنگ نسبت به فرزندآوری پرداخت و گفت: باید بدانیم وظیفه بانوان انقلابی، فرهنگ‌سازی است و در طی سی سال گذشته «فرزند کمتر، زندگی بهتر» نهادینه شده است که باید این رویکرد را تغییر دهیم.

این معاون پژوهشی اضافه کرد: باید در جامعه از تجربه تلخ تک فرزندی صحبت کنیم و در این رویه تجدیدنظر کنیم و بدانیم فرزند بیشتر و خانواده چند فرزندی، به مراتب خیلی حال‌شان بهتر است.

آلبوغبیش به طلاب حوزه فاطمیه کارون گفت: یکی دیگر از راهکارها برای تغییر فرهنگ در زمینه جمعیت، این است که از خانواده‌های خود شروع کنیم و به یکدیگر بحث فرزندآوری را سفارش کنیم، گروه‌هایی تشکیل داده و اطلاع رسانی کنیم، از دستورات پزشک‌های سنتی و جدید استفاده کنیم و همچنین دستورات معنوی علما را یادآوری کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها