شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
برنامه‌های فرهنگی و هنری لرستان تشریح شد

لرستان - برنامه‌های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، به مناسبت گرامیداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد تشریح شد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): چهاردهم و پانزدهم خردادماه یادآور عروج ملکوتی بنیانگذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) به عنوان شخصیتی بی‌نظیر در تاریخ انقلاب است.

به همین منظور و با توجه به اثرگذاری امام راحل (ره) در جایگاه کنونی ایران اسلامی، ضروری است که نقش، جایگاه، منزلت و سیره امام و اندیشه‌های ایشان در جامعه به ویژه برای نسل جوان تبیین و بازگویی شود.

در همین رابطه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شصت و یکمین سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد را همزمان با مجالس یادبود رئیس جمهور شهید خادم‌الرضا آیت‌الله رئیسی و دیگر شهدای خدمت را با هدف ایجاد همدلی و وفاق کامل بین همه دستگاه‌های فرهنگی در شهرهای استان برگزار می‌‎کند.

برگزاری نمایشگاه عکس در خرم‎‌آباد

در این رابطه رضا نیازی، معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با اشاره به برنامه‎‌های در دست پیگیری طی این ایام اظهار کرد: برپایی محافل انس با قرآن و اعزام هنرمندان برای شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) ازجمله مهمترین این برنامه‎‌ها هستند.

وی ادامه داد: همچنین قرار است نمایشگاه عکسی با همکاری حوزه کمالیه با موضوع مراسم عزاداری سالروز رحلت حضرت امام (ره) و قیام خونین مردم قم در خرم‎‌آباد برگزار شود.

نیازی به اجرای نشست شعرای آئینی در این روز اشاره کرد و گفت: با همکاری صدا و سیمای لرستان، مسابقه فرهنگی هنری به مناسبت ایام سوگواری چهاردهم و پانزدهم خرداد در استان برگزار می‌شود.

برگزاری سوگواره در سوگ آفتاب در سلسله

کیانوش سوری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلسله اظهار کرد: به مناسبت ارتحال ملکوتی بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) و سید شهدای خدمت حضرت آیت‌الله رئیسی و همچنین همراهان گرامیشان این اداره با حمایت قرارگاه شهید آوینی، سوگواره مور خوانی و چمری در سوگ آفتاب را برگزار می‌کند.

وی یادآور شد: این سوگواره روز ۱۴ خردادماه در محل فضای باز و یکی از خیابان‌های شهر الشتر با همکاری دیگر دستگاه‌های فرهنگی ازجمله دفتر امام جمعه شهرستان برگزار خواهد شد که از همه افراد شاخص که در زمینه مور دارای تجربه و فعالیت هستند برای اجرای هرچه بهتر این سوگواره دعوت به همکاری می‌شود.

همایش شعر «یاد یار مهربان» در پلدختر

رضا نظری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر نیز با اشاره به مهم‎ترین برنامه‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد رحلت امام (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران گفت: همایش شعر با عنوان «یاد یار مهربان» و نمایشگاه پوستر و نقاشی با موضوع امام خمینی (ره) از جمله این برنامه‎ها است.

وی ادامه داد: برگزاری مسابقه وصیت‌نامه حضرت امام (ره)، اجرای برنامه تبیین اندیشه‌های نورانی حضرت امام (ره) توسط کانون‌های فرهنگی مساجد، اجرای طرح تلاوت نور در ایام سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، برپایی محافل سوگواری با بهره‌گیری از فضای مجازی، برگزاری مسابقات فرهنگی، ادبی و هنری در قالب پیامک و کتاب‌خوانی به ویژه از آثار حضرت امام (ره) توسط کانون‌های فرهنگی مساجد شهرستان پلدختر از دیگر این برنامه‎‌ها هستند.

آیین بزرگداشت «در سوگ آفتاب» در ازنا

میثم محتشم، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ازنا نیز ضمن تسلیت فرا رسیدن این ایام اظهار کرد: به مناسبت چهاردهم و پانزدهم خرداد محفل شعر خرداد در این شهرستان برگزار می‌‎شود.

وی اضافه کرد: آیین بزرگداشت در سوگ آفتاب با همکاری دفتر امام جمعه و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای نماز جمعه برپا خواهد شد.

برگزاری نمایش خیابانی و ایستگاه نقاشی با موضوع رحلت امام (ره) در الیگودرز

در ادامه ناهید شهروسوند، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز نیز با اشاره به برنامه‌های گرامیداشت سالگرد امام راحل (ره) اظهار کرد: همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری ارتحال امام (ره) نمایش خیابانی در پارک خانواده این شهرستان را برگزار می‎‌شود.

وی ادامه داد: همچنین برگزاری ایستگاه نقاشی و مسابقه فرهنگی با موضوع رحلت امام (ره) در روز یکشنبه از دیگر برنامه‎‌هایی است که در شهرستان الیگودرز پیگیری می‌‎شوند.

برگزاری سوگواره کُتَل و چَمَری (مورخوانی) در دلفان

یوسف نوری زاده، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دلفان بیان کرد: مراسم گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و شصت و یکمین سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد و یادبود شهدای خدمت با برگزاری سوگواره کتل و چمری (مورخوانی) که مورد حمایت قرارگاه شهید آوینی است؛ در این شهرستان پیگیری می‎‌شود.

وی یادآور شد: این آئین در ۱۴ خرداد راس ساعت ۵ عصر در میدان امام جنب بانک کشاورزی برای عموم مردم شهر نورآباد برگزار می‎‌شود.

اعزام هنرمندان شهرستان چگنی برای شرکت در مراسم ارتحال امام خمینی (ره)

تیمور احمدوند، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی چگنی نیز با اشاره به سالگرد رحلت حضرت امام (ره) و تسلیت این ایام اظهار کرد: روزهای ۱۴ و ۱۵ خرداد فرصتی برای تجدید بیعت با آرمان‌ها، اندیشه‌ها، تفکر، فرهنگ، گفتمان و مسیری بوده که امام راحل (ره) برای ما ترسیم کرده است.

وی هدف از اعزام هنرمندان تجدید میثاق هنرمندان با سیره امام راحل است که این مهم به صورت متمرکز با اداره کل فرهنگ و ارشاد استان انجام می‎‌شود.

برگزاری سوگواره مور و چمری در کوهدشت

عزت جعفری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کوهدشت با اشاره به برگزاری گرامیداشت سالروز رحلت امام (ره) و یادبود شهدای خدمت اظهار کرد: با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و حمایت قرارگاه فرهنگی شهید آوینی دوازدهمین سوگواره استانی مور و هوره در این شهرستان برگزار می‌‎شود.

وی ادامه داد: این سوگواره یک‌شنبه ۱۳ خردادماه ساعت ۱۶ عصر در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کوهدشت برگزار می‎‌شود.

جعفری از دیگر برنامه‎‌های ۱۴ و ۱۵ خرداد به برپایی نمایشگاه عکس با موضوع شهدای خدمت در شهرستان کوهدشت اشاره کرد.

برپایی نشست تخصصی با موضوع بررسی و تحلیل اندیشه‌‎های حضرت امام (ره) در دورود

سیدغلامرضا نعمت‌پور، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دورود از برپایی نشست تخصصی انجمن داستان (هزار و یک شب) با موضوع بررسی و تحلیل اندیشه‎‌های حضرت امام (ره) در این شهرستان طی یکشنبه ۱۳ خرداد خبر داد.

وی ادامه داد: برپایی نمایشگاه عکس و محفل انس با قرآن از دیگر برنامه‌های این روز در شهرستان دورود است.

برگزاری همایش شعر خوانی در بروجرد

حمید آقایی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد نیز ضمن تسلیت ایام ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین پانزدهم خرداد اظهار کرد: در شهرستان بروجرد نیز روز یکشنبه ۱۳ خرداد با برگزاری همایش شعرخوانی با حضور شعرای آیینی بروجرد دراداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، یاد و خاطره امام (ره) و شهدای انقلاب را گرامی می‌‎داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها