شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۴
پژوهشگاه میراث‌فرهنگی با دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی تفاهم‌نامه همکاری امضاء کرد

پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی امضاء کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی تفاهم‌نامه همکاری‌های علمی، پژوهشی و آموزشی امضاء کرد.

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه که به امضاء مصطفی ده‌پهلوان رییس پژوهشگاه و سید عباس صالحی رئیس دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی رسید، گسترش همکاری‌های علمی و پژوهشی میان طرفین در تمامی زمینه‌های مورد علاقه و توافق با در نظر گرفتن تمامی امکانات علمی، فنی و اعتباری آنها است.

طراحی و اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک در زمینه تهیه اطلس‌های مذهبی، انجام مطالعات حقوقی و فقهی تطبیقی درباره حقوق و جرائم حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری و کشورهای همجوار از منظر دین اسلام و سایر ادیان توحیدی و قوانین بین‌المللی، برگزاری جلسات هم‌اندیشی و همکاری به منظور شناخت، معرفی و حفظ میراث معنوی (ناملموس) و ملموس مذاهب و ادیان در قلمرو ایران فرهنگی مانند جشن‌های میلاد نبوی، آئین‌ها، آداب و رسوم مذهبی، نسخ خطی و دست‌نوشته‌های علمای معماری و هنر دینی و … برخی از زمینه‌های این همکاری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها