پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۰۱
هفدهمین جشنواره شعر روح‌الله به کار خود پایان داد

اصفهان – هفدهمین جشنواره شعر روح‌الله با معرفی برگزیدگان در تالار اصفهان به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، مدیر مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان عصر پنج‌شنبه در این مراسم گفت: فراخوان هفدهمین جشنواره شعر روح‌الله پس از انتشار در زمستان سال گذشته، به صورت شبکه‌ای به سراسر کشور ارسال شد و در نتیجه آن، بیش از هزار و ۱۷۰ اثر از ۵۰۳ شاعر به دبیرخانه رسید. این اشعار در مرحله اول غربالگری شد و در مرحله بعد بیش از ۱۷۰ اثر به مرحله داوری نهایی راه یافتند.

یاد امام (ره) در نسل جوان زنده است

مهدی بنکدار با ذکر اسامی داوران این جشنواره همچون عبدالجبار کاکایی رئیس هیئت داوران، سعید بیابانکی، عباس شاهزیدی، احمدرضا خان‌احمد و معتمدی اظهار کرد: بنابر گفته داوران، این جشنواره ثابت کرد که یاد امام در نسل جوان هنوز زنده است.

او با تاکید بر اینکه اشعار به لحاظ محتوایی و فنی و ساختاری فراتر از انتظار بوده است و اگر این جشنواره نبود، چنین موضوعی درک نمی‌شد، افزود: پیش از انتشار فراخوان جشنواره، ۲۴ نشست ادبی طی دو سال گذشته با حضور پیشکسوتان عرصه ادبیات برگزار شد. همچنین، دو نشست تخصصی ادبیات کودک و نوجوان نیز برپا شد و بخش ادبیات کودک و نوجوان به صورت یک جشنواره مستقل در آینده برگزار می‌شود.

فرصتی خوب برای آشنایی جوانان با آرمان‌های امام راحل

جهانگیر قاسمی، معاون فرهنگی موسسه مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) اصفهان بیان کرد: این جشنواره سال‌هاست در اصفهان برگزار می‌شود و هدف آن شناسایی استعدادهای ادبی و گسترش زبان شعر اجتماعی و عرفانی است. برگزاری هفدهمین دوره جشنواره شعر روح‌الله نشان‌دهنده موفقیت این جشنواره است. برای نسل جدیدی که می‌خواهد با آرمان‌های امام خمینی (ره) آشنا شود، این جشنواره فرصتی بسیار خوب است.

شعر امام (ره) سرشار از نشاط است

کارشناس شعر و ادبیات با اشاره به ویژگی‌های اشعار امام خمینی (ره) که در دیوان ایشان منتشر شده است، عنوان کرد: بر خلاف بسیاری از مکاتب که ناامیدی و پوچ‌گرایی را ترویج می‌کنند، در شعر امام خمینی (ره) پیوسته شور و نشاط جاری است. از این منظر این دیوان سرشار از نشاط و موضوعات عرفانی است.

حسین محمدی مبارز افزود: سبک این دیوان عراقی است و از قلمرو فکری حافظ شیرازی برداشت شده است. با این حال، عرفان امام (ره) حماسی و پویاست و ایستا نیست. خودبینی در شعر امام به شدت نفی شده و عیوب را در سیر الی الله متوجه خود می‌کند.

صائم کاشانی، پیشکسوت شعر و ادب و مدیر انجمن ادبی سخن کاشان و نیز عباسعلی مرشدی‌پور، شاعر و پیشکسوت داران، نیز در این مراسم تقدیر شدند.

در پایان برنامه نیز برگزیدگان و شایستگان تقدیر از سراسر کشور در دو بخش معرفی و تجلیل شدند که اسامی آنها به شرح زیر است:

برگزیدگان: سعید ایران‌نژاد، زهرا علی‌دوستی، زینب رضایی، فائزه امجدیان، حمزه محمودی، مریم کرباسی، عاطفه جعفری، قاسم بای، محسن کاویانی و میثم داوودی

شایستگان تقدیر: حسن اسحاقی، طیبه عباسی، سید علی‌محمد نقیب، فائزه زرافشان، ناصر دوستی، محبوبه صمصام‌شریعت، حسن خسروی وقار، پریسا مرتضوی، مجتبی صفدری و مصطفی توفیقی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها