شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۰
«آهسته نوک بزن دارکوب»؛ اثر تألیفی مترجم باسابقه کودک و نوجوان منتشر شد

کتاب «آهسته نوک بزن دارکوب» به نویسندگی مجید عمیق و تصویرگری بهاره خدامی از سوی انتشارات میچکا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «آهسته نوک بزن دارکوب» را مجید عمیق نوشته است که او را با سابقه طولانی ترجمه کتاب‌های کودک و نوجوان می‌شناسیم و در حوزه تألیف کتاب‌های علمی نیز فعالیت می‌کند.

در معرفی این اثر از سوی ناشر آمده است: «نوک دارکوب به تنه‌ی درختی گیر کرده؛ از بس که تندوتند به آن نوک می‌زد. حالا دارکوبِ همسایه، نگران و دستپاچه، می‌خواهد به او کمک کند. او از حیوانات جنگل می‌خواهد که برای نجات دارکوب راه‌حلی پیدا کنند؛ اما تنها لاک‌پشت بود که به او چاره‌ی این مشکل را نشان داد. به نظرت راه‌حل لاک‌پشت چه بود؟».

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

دارکوبِ همسایه لحظه‌ای آرام‌وقرار نداشت. از بس دستپاچه شده بود، نمی‌دانست درست فکر کند. با خودش گفت: «باید خودم دست‌به‌کار شوم.» پس شروع کرد به نوک‌زدن. تندوتند به هر جای تنه‌ی درخت نوک می‌زد تا پوستش را بشکافد و نوک دوستش را خلاص کند. پشتِ سرهم نوک می‌زد و نوک می‌زد؛ اما فایده‌ای نداشت.

سرانجام خسته شد و دست از کار کشید. به دوستش که نگاه می‌کرد دلش به درد می‌آمد.

اطلاعات بیشتر:

انتشارات میچکا (واحد کودک و نوجوان مبتکران)، کتاب «آهسته نوک بزن دارکوب» به نویسندگی مجید عمیق و تصویرگری بهاره خدامی را در ۲۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۷۵ هزار تومان برای گروه سنی +۶ سال منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط