جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۱
«کمدی اشتباهات» اثر ویلیام شکسپیر منتشر شد

نمایشنامه «کمدی اشتباهات» نوشته ویلیام شکسپیر به صورت تک جلد از مجموعه نمایشنامه‌های کمدی این نویسنده توسط انتشارات سروش به چاپ رسیده‌است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نمایشنامه «کمدی اشتباهات» نوشته ویلیام شکسپیر است. این نمایشنامه به صورت تک جلد از مجموعه نمایشنامه‌های کمدی این نویسنده توسط انتشارات سروش به چاپ رسیده‌است. این نمایشنامه در ۵ پرده و در ۵۶ صفحه منتشرشده‌است.

انتشارات سروش مجموعه نمایشنامه‌های کم حجم تراژدی و کمدی شکسپیر خود را در ۲۷ نسخه منتشر کرد. این نمایشنامه‌ها اثر ویلیام شکسپیر نمایشنامه‌نویس مطرح بریتانیایی است. این مجموعه نمایشنامه توسط علاءالدین پازارگادی به فارسی برگردانده شده است. طراحی جلد این مجموعه نمایشنامه را جعفر اسکندری برعهده داشته است.

قبل از این همه نمایشنامه‌های تراژدی و کمدی ویلیام شکسپیر در یک دوجلدی سنگین چاپ شده بود. این اقدام جالب که نمایشنامه‌ها را به صورت یک مجموعه اما جدا جدا به چاپ برسانند باعث شده خریدار بتواند بنا به توان مالی از نمایشنامه‌های شکسپیر خرید کرده و هزینه سنگین دو جلدی آن را متحمل نشود. این کار امکان هدیه دادن نمایشنامه‌ها به صورت تک جلد را برای علاقه‌مندان به نمایشنامه‌های شکسپیر ممکن کرده‌است.

از این مجموعه ۲۷ جلدی به سراغ یک نمایشنامه کمدی رفته‌ایم. «کمدی اشتباهات» نمایشنامه‌ای کمدی است که ویلیام شکسپیر آن را در حدود سال‌های ۱۵۹۲ تا ۱۵۹۴ نوشته است.
به دلیل دشمنی طولانی بین اهالی دو شهر در روم غربی اژئون که بازرگانی مسن و اهل سیراکیوس است در سفری به شهر رقیب و دشمن به وسیله مردان سولینوس دستگیر و محکوم به مرگ می.شود هنگامی که اژئون در حضور دوک است با تعریف زندگی غم آلود و پردرد خود احساس ترحم دوک را بر می انگیزد.

گفتنی است قیمت پشت جلد این نمایشنامه ۷۰ هزارتومان است که خرید و خواندن آن را به علاقه‌مندان به هنر نمایشنامه‌نویسی توصیه می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها