به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ تلویزیون بهعنوان بستری مهم برای تبلیغ کالا شناخته میشود. اما باید توجه کرد که صنعت رسانه نیز امروز به یک بازار بزرگ تبدیل شده است که برنامههای تلویزیونی کالاهای این بازار هستند. برنامههای تلویزیونی برای اینکه به سمعونظر مخاطب هدف برسد، نیازمند تدبیر لازم برای تبلیغ حرفهای هستند. کتاب «هنر تبلیغ برنامه تلویزیونی» قرار است چگونگی تبلیغ آثار تلویزیونی یک سازمان رسانهای را در رسانههای بینالمللی بکاود و برای خوانندگان تبیین و تشریح کند.
مفهوم «نظام آگاهی بخشی آثار تلویزیونی» شامل سه بُعد اساسی است. که هر کدام از آنها یکی از فصول این کتاب را تشکیل میدهد؛ بُعد اول «دادهکاوی نظام آگاهیبخشی تلویزیونی» است. در این فصل تلاش شد تا گزارههای مختلف معناداری برای شناسایی وضعیت عملکرد شبکههای تلویزیونی در حوزه آگاهیبخشی از آثار، تعریف و سنجیده شوند. این گزارهها و پرسشها از جنس عدد و رقم هستند.
بُعد دوم را «بایستههای مدیریت نظام آگاهیبخشی تلویزیونی» نامگذاری کردیم. نگارندگان در این فصل کوشیدند تا مسائل مختلفی، از خردترین نکات اجرایی تا کلانترین موضوعات مدیریتی مرتبط با نظام آگاهیبخشی تلویزیونی، تبیین شود. از بُعد سوم با عنوان «شناسایی و تحلیل برنامههای تلویزیونی نظام آگاهیبخشی» یاد میشود. در این فصل، مهمترین برنامههای تلویزیونی که با هدف آگاهیبخشی از آثار یک سازمان رسانهای تولید میشدند، شناسایی و سپس بررسی شدند.
چاپ نخست این کتاب در ۲۷۰ صفحۀ وزیری، شمارگان ۳۵۰ نسخه و با قیمت ۳۷۰ هزار تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقهمندان به مباحث این حوزه قرار گرفته است.
نظر شما