یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۹
«مهمان سرزده» منتشر شد؛ داستانی تصویری درباره قدرت دوستی

کتاب «مهمان سرزده» به نویسندگی و تصویرگری آنتیه دام با ترجمه شیرین هدایی از سوی انتشارات کتاب طوطی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «مهمان سرزده» را آنتیه دام برای گروه سنی بالاتر از ۴ سال نوشته و تصویرگری کرده است. این اثر داستانی ساده، تصویری و اثرگذار درباره قدرت سحرآمیز دوستی است.

«مهمان سرزده» داستان زنی به نام الیزه را روایت می‌کند که بسیار تنهاست و از همه‌چیز می‌ترسد. او صبح تا شب در خانه می‌ماند و از صداهای بیرون می‌ترسد. یک روز موشکی کاغذی از پنجره وارد خانه‌اش می‌شود و روز بعد هم یک مهمان که پسربچه‌ای کوچک است، از راه می‌رسد و اتفاقاتی در دل داستان تصویری کتاب رقم می‌خورد که تصاویر تیره و خاکستری خانه الیزه در ابتدای کتاب که نشانگر ترس و تنهایی الیزه نیز است، به تصاویر روشن و رنگارنگی از خانه در انتهای کتاب تبدیل شود. به راستی که دوستی همین‌قدر زیبا به دنیای ما رنگ شادی و زندگی می‌زند.

در معرفی این اثر از سوی ناشر و به نقل از هیئت داوران جایزه کتاب لایپزیگ آمده است: یک کتاب داستان خلاقانه و شگفت‌انگیز، نه فقط برای نوه‌ها و مامان‌بزرگ‌ها!

درباره نویسنده:

آنتیه دام، نویسنده و تصویرگر این کتاب متولد ۱۹۶۵ در ویسبادن آلمان است. او در رشته معمار در دانشگاه‌های دارمشتات و فلورانس تحصیل کرده و تاکنون چند کتاب برای کودکان و نوجوانان نوشته و تصویرگری کرده که «مهمان سرزده» یکی از آن‌هاست.

جوایزی که کتاب «مهمان سرزده» به آن‌ها دست پیدا کرده است، عبارت‌اند از:

- منتخب راهنمای کتابخوانی Leselotse (ژانویه ۲۰۱۵)

- جایزه سالانه نمایشگاه لایپزیگ و بنیاد لیزن (۲۰۱۵)

- جایزه کتاب تصویری نیمرلند (۲۰۱۵)

- جایزه دوم کتاب تصویری تروسدورف (۲۰۱۷)

- جایزه بهترین کتاب کودک تصویری نیویورک تایمز / کتابخانه عمومی نیویورک (۲۰۱۸)

اطلاعات بیشتر:

انتشارات کتاب طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی)، کتاب «مهمان سرزده» به قلم و تصویرگری آنتیه دام را با ترجمه شیرین هدایی در ۳۶ صفحه مصور رنگی، شمارگان دو هزار نسخه و به بهای ۱۲۰ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط