سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۹
سید مهدی خراشادی زاده

خراسان جنوبی ـ آقا و خانم خراشادی‌زاده، زوج بیرجندی هستند که نزدیک به ۶ سال است کتابفروشی مخصوص کودکان را راه‌اندازی کرده‌اند و هر روزشان را با ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان می‌گذرانند.

سیدمهدی خراشادی‌زاده، مدیر کتابفروشی باغ کتاب زعفران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند اظهار کرد: همسرم علاقه زیادی به کتاب و به خصوص کودکان دارد و همیشه به دنبال خرید کتاب برای کودکان بوده و همین موضوع سبب شد تا تصمیم بگیریم یک کتابفروشی مخصوص کودکان و نوجوانان در شهر بیرجند راه‌اندازی کنیم.

وی عنوان کرد: در بهمن ۹۷ بود که کتابفروشی را در یک مکان ۲۵ متری افتتاح کردیم و گمان نمی‌کردیم که چنین نتیجه‌ای ببینیم و مردم از کتابفروشی ما استقبال کنند.

خراشادی‌زاده با اشاره به اینکه از فروش کتاب‌ها راضی هستیم، افزود: بیشترین استقبالی که از کتابفروشی ما می‌شود، توسط نوجوانان است و بارها شده که حتی از ما پیشنهاد کتاب گرفته‌اند و کتاب خریده‌اند.

وی ادامه داد: امروز دیگر خانواده‌ها متوجه نیاز خرید کتاب برای فرزندانشان هستند و این موضوع سبب می‌شود تا کودک از همان سنین کودکی دوستدار کتاب باشد.

اگر خانواده اهل کتاب باشد کودک هم کتابخوان می‌شود

ملیحه سادات علوی‌فر، همسر سید مهدی خراشادی‌زاده، مسئول فروش کتابفروشی باغ کتاب زعفران هم در این زمینه گفت: به نظر من اگر بخواهیم فرزندانمان کتابخوان باشند باید قبل از آنها خودمان دوستدار کتاب باشیم و کتاب بخوانیم.

وی با اشاره به اینکه در کتابفروشی ما حتی کتاب‌هایی وجود دارد که مادر در دوران بارداری می‌تواند برای کودکش کتاب بخواند، افزود: بعد از به دنیا آمدن فرزند، کتاب‌های سیاه و سفید را نیز می‌توانند تهیه کنند زیرا این کتاب برای نوزادان ۰ تا ۳ ماه است.

علوی‌فر گفت: ما در کتابفروشی‌مان کتاب‌های متعددی داریم که شامل کتاب‌های تاریخی، شاهنامه، تخیلی، سیاه وسفید، پارچه‌ای و … هستند که همگی برای سنین مختلف کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.

وی یادآور شد: با اینکه من اکنون ۴۸ سال سن دارم اما هیچوقت از کار با کودک خسته نمی شوم و اگر باز هم به عقب برمی‌گشتم، دوباره همین مسیر را انتخاب می‌کردم و خیلی خوشحالم که در این مسیر همسرم در کنارم بود و کمکم کرد تا یک کتابفروشی مختص کودکان راه اندازی کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها