سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۶
نمایشنامه «دو نجیب زاده ورونا» منتشر شد

نمایشنامه «دو نجیب زاده ورونا» نمایشنامه‌ای کمدی است که در حدود سالهای ۱۵۹۲ تا ۱۵۹۴ نوشته شده است. این نمایشنامه در ۷۱ صفحه و با قیمت پشت جلد ۸۰ هزارتومان توسط انتشارات سروش روانه بازار نشر ایران شده‌است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نمایشنامه «دو نجیب‌زاده ورونا» نوشته ویلیام شکسپیر است که به صورت تک جلد از مجموعه نمایشنامه‌های کمدی این نویسنده توسط انتشارات سروش به چاپ رسیده است. این نمایشنامه در ۵ پرده منتشر شده‌است.

انتشارات سروش مجموعه نمایشنامه‌های کم حجم تراژدی و کمدی شکسپیر خود را در ۲۷ نسخه منتشر کرده است. این نمایشنامه‌ها اثر ویلیام شکسپیر نمایشنامه‌نویس مطرح بریتانیایی است. این مجموعه نمایشنامه توسط علاءالدین پازارگادی به فارسی برگردانده شده است. طراحی جلد این مجموعه نمایشنامه را جعفر اسکندری برعهده داشته است.

قبل از این همه نمایشنامه‌های تراژدی و کمدی ویلیام شکسپیر در یک دوجلدی سنگین چاپ شده بود. این اقدام جالب که نمایشنامه‌ها را به صورت یک مجموعه اما جداگانه به چاپ شود باعث شده خریدار بتواند بنا به توان مالی از نمایشنامه‌های شکسپیر خرید کرده و هزینه سنگین دو جلدی آن را متحمل نشود. این کار امکان هدیه دادن نمایشنامه‌ها به صورت تک جلد را برای علاقه‌مندان به نمایشنامه‌های شکسپیر ممکن کرده است.

نمایشنامه «دو نجیب زاده ورونا» نمایشنامه‌ای کمدی است که در حدود سال‌های ۱۵۹۲ تا ۱۵۹۴ نوشته شده است.
پروتئوس و والنتاین دو جنتلمن جوان از اهالی ورونا هستند این دو سال‌ها دوستان خوب و معتمد هم بوده‌اند. با مسافرت والنتاین به میلان و دربار امپراتور این دو از هم جدا می‌شوند. پروتئوس که عاشق ژولیای آسمانی است در شهر باقی می‌ماند تا شاید به کام دل برسد اما پدرش او را به دنبال والنتاین به میلان می‌فرستد.


این نمایشنامه در ۷۱ صفحه و با قیمت پشت جلد ۸۰ هزارتومان توسط انتشارات سروش روانه بازار نشر ایران شده‌است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها