یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
تاسیس نمایندگی آموزش زبان فارسی در دانشگاه قبرس

تفاهم‌نامه تاسیس مرکز آموزش زبان فارسی در دانشگاه صلح جهانی قبرس به امضا رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا پیرو گفت‌وگوهای انجام گرفته بین رایزنی فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در آنکارا با دانشگاه صلح جهانی قبرس، تفاهم‌نامه رسمی آموزش زبان فارسی در دانشگاه صلح جهانی قبرس به امضای طرفین رسید.

در این دیدار نماینده دانشگاه صلح جهانی با ابراز خوشحالی از امضای این تفاهم‌نامه گفت: غنای فرهنگی ایران و قدمت زبان فارسی از جذابیت‌هایی است که ما را برای انعقاد این قرارداد تشویق کرد.

وی با بیان اینکه دانشجویان زیادی از کشورهای گوناگون در قبرس مشغول تحصیل هستند و این فرصت مغتنمی برای معرفی فرهنگ ایرانی و زبان فارسی است، افزود: با توجه به کثرت حضور دانشجویانی از ملیت‌های مختلف در دانشگاه صلح جهانی قبرس، برقراری کلاس‌های آموزش زبان فارسی در آنجا به طور قطع مورد استقبال این گروه از دانشجویان قرارخواهد گرفت. جمعیت ایرانی ساکن در قبرس هم به عنوان یکی از بزرگترین جوامع غیربومی آن کشور، می‌تواند هدف بعدی این همکاری باشد.

در ادامه سیدقاسم ناظمی، رایزن فرهنگی کشورمان ضمن ابراز خرسندی از امضای این قرارداد آموزشی، پیشنهاد داد به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان و علاقه‌مندان با فرهنگ و هنر و تاریخ کشورمان، اتاق ایران در آن دانشگاه تاسیس شود و گفت: ما برای توسعه همکاری‌ها با دانشگاه صلح جهانی آماده‌ایم و در این راستا برای تجهیز و راه‌اندازی اتاق ایران مساعدت و همکاری لازم را با دانشگاه به عمل خواهیم آورد.

در پایان این نشست نماینده دانشگاه صلح جهانی قبرس از شروع کلاس‌های آموزش زبان فارسی بر اساس توافق اولیه، همزمان با شروع ترم جدید در این دانشگاه خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها