سه‌شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
اولین کتابخانه تخصصی مد و لباس در اهواز افتتاح شد

خوزستان- اولین کتابخانه تخصصی مد و لباس توسط یک موسسه هنری در اهواز افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ظهر سه‌شنبه در مراسم افتتاحیه کتابخانه تخصصی مد و لباس در اهواز بیان کرد: با توجه به گستردگی استان خوزستان و تنوع رشته‌های فرهنگی و هنری نیاز است که کتابخانه‌های تخصصی موضوعی بیشتری در استان راه‌اندازی شود.

مجید منادی، یکی از اهداف این اداره‌کل را بالا بردن غنای محتوایی کتاب‌های تخصصی متناسب با استانداردهای حرفه‌ای و در چارچوب ارزش‌های اسلامی در همه رشته‌ها بیان کرد و گفت: تلاش می‌کنیم کتاب‌های تخصصی را شناسایی کرده و به انتشار آن‌ها کمک کنیم.

وی، راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی ویژه انجمن‌های فرهنگی و هنری را افق روشنی در مسیر آگاهی دانست و افزود: راه‌اندازی و گسترش کتابخانه‌های تخصصی به هنرجویان رشته‌های خاص کمک می‌کند تا به منابع و محتوای درسی و غیر درسی، دسترسی آسان‌تری پیدا کنند.

مدیر موسسه هنری تافته مد سونیا نیز در این مراسم گفت: تلاش کردیم در کتابخانه تخصی مد و لباس، کتاب‌های مرتبط با پوشاک از نقوش، خطوط، زندگینامه طراحان و خیاطان لباس را جمع‌آوری کرده و در کتابخانه قرار دهیم.

فرزانه نوروزی با بیان اینکه رفرانس‌های طراحی لباس محدود هستند، اظهار کرد: در کتابخانه دیجیتال طراحی لباس، تمام پی دی اف‌های لاتین وجود دارد و از طریق کانال علاقه‌مندان می‌تواننند عضو شوند.

نوروزی با بیان اینکه منابع طراحی لباس در کشور کم است، تصریح کرد: برای پارچه منابع زیادی وجود دارد اما در مقابل آن در طراحی لباس، کتاب زیادی وجود ندارد و در مورد الگو هم کسانی که کتاب می‌نویسند شبیه هم هستند، چون از متدهای یکدیگر کم و زیاد کرده و در نهایت تبدیل به کتاب می‌شود.

مدیر موسسه هنری تافته مد سونیا، هدف از راه‌اندازی این کتابخانه را، استفاده دانشجویان طراحی مد و لباس از کتاب‌های کتابخانه ذکر کرد و گفت: در استان خوزستان، رشته طراحی دوخت خیلی زیاد شده اما دانشجویان منابع کافی در اختیار ندارند که با افتتاح این کتابخانه، پس از این دانشجویان می‌توانند به کتابخانه آمده و پس از مطالعه کتاب‌ها، عکس بگیرند.

وی یادآور شد: چون تعداد کتاب‌ها محدود و تک نسخه‌ای است، امانت داده نمی‌شوند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسکندری IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    درود بر همت عالی شما آدرس لطفاً

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها