چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۹
اجرای پویش «من غدیری‌ام» در البرز/ کتابخوانی و شعرخوانی ویژه نوجوانان

البرز - مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز گفت: این مجموعه در آستانه‌ عید سعید غدیرخم، فراخوان پویش فرهنگی، هنری من غدیری‌ام را منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کرج، زینب عاشری صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران هدف از اجرای این پویش را آشنایی کودکان و نوجوانان با واقعه مهم و تاریخی غدیر به عنوان یکی از اعیاد بزرگ شیعیان عنوان کرد.

وی گفت: این پویش ویژه کودکان و نوجوانان هفت تا ۱۷ ساله استان البرز بوده و علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند در یکی از زمینه‌های نقاشی، خوشنویسی، راویت‌گری و قصه‌گویی، تزیین خانه و برگزاری جشن در محله، کتابخوانی، شعرخوانی و کمک به نیازمندان در قالب عکس، فیلم و نماهنگ تولید اثر کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز اضافه کرد: در بخش نقاشی غدیر علاقه‌مندان می‌توانند با کشیدن نقاشی با موضوع عید غدیر واقعه غدیر خم و یا گرامیداشت این عید بزرگ در زمان حال را به تصویر بکشند؛ قطع و تکنیک آثار آزاد بوده اما نقاشی ها نباید کپی باشد و باید با استفاده از ذهنیت و خلاقیت صاحب اثر خلق شوند.

عاشری همچنین افزود: کودکان و نوجوانانی که می خواهند در بخش خوشنویسی شرکت کنند می‌توانند اثر خود را که با خط درشت و یا خودکار و با یکی از موضوعات نوشتن حدیث غدیر، جملاتی از داستان غدیر، اشعار غدیری و یا احادیثی از مولای متقیان امام علی (ع)، به رشته تحریر در آمده است و یا عکس آن را ارسال کنند.

وی تاکید کرد: بخش راویان غدیر نیز ویژه اعضای باشگاه راویان غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز بوده و دیگر کودکان و نوجوانانی که توانایی روایت گری و قصه گویی دارند نیز می‌توانند قصه زیبای غدیر خم را با زبانی شیوا و جذاب با شیوه دلخواه، بیان کرده و ویدیوی قصه‌ی خود را ارسال کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز گفت: کودکان و نوجوانان عزیزی هم که در این ایام به مناسبت این جشن بزرگ خانه و محله خود را تزئین کرده و به این شیوه این مناسبت را گرامی می‌دارند نیز می توانند با ارسال عکس یا ویدیو در این پویش شرکت کنند.

عاشری افزود: علاقه‌مندان به حضور در بخش کتابخوانی و شعرخوانی غدیر نیز به ترتیب با معرفی کتابی که در زمینه غدیر خوانده‌اند و دوست داشته اند و خوانش شعر غدیری می‌توانند آثار خود را برای شرکت در این پویش، ارسال کنند.

گفتنی است تمامی شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود در زمینه‌های مطرح شده و با توجه به نوع اثر تولیدی در قالب ویدیو، نماهنگ و عکس به نزدیک‌ترین مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز تحویل داده و یا از طریق نشانی https://eitaa.com/Pr_kpf_alborz ارسال کنند.

همچنین صاحبان آثار می‌توانند برای بهتر دیده شدن تولیدات خود، در فضاهای مجازی مختلف با دو هشتگ من غدیری ام و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز این آثار را منتشر کنند.

مهلت ارسال آثار از روز سه‌شنبه نجم تیرماه ۱۴۰۳ هم‌زمان با عید سعید غدیر خم تا پایان روز یکشنبه دهم تیر ۱۴۰۳ به مدت پنج روز خواهد بود و آثاری که پس از این تاریخ ارسال شوند، داوری نخواهند شد.

در مجموع و پس از بررسی آثار به ۱۴ نفر از برگزیدگان هدایایی تعلق خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها