پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۰
تجربه زیسته دانش‌آموزان علاقه‌مند به  کتاب غیردرسی کتاب شد

پدیدآورندگان کتاب «تجربه زیسته دانش‌آموزان درباره مطالعه کتاب‌های غیردرسی و ارائه راهکارها» تاکید دارند: اگر راهبردهای مطالعه و یادگیری ازسوی معلمان در مدارس اجرا شود، موجب افزایش انگیزه مطالعه غیردرسی دانش‌آموزان می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) کتاب «تجربه زیسته دانش‌آموزان درباره مطالعه کتاب‌های غیردرسی و ارائه راهکارها» را جمعی از نویسندگان، فاطمه محبی یامچی، مرتضی سمعیی زفرقندی و معصومه ابطحی نوشته‌اند. این کتاب را نشر سنجش و دانش در ۷۹ صفحه به بهای ۲۵۰ هزار تومان است. کتاب «تجربه زیسته دانش‌آموزان درباره مطالعه کتاب‌های غیردرسی و ارائه راهکارها» در دو فصل درباره موضوعاتی مانند «تاریخچه کتاب و کتابخانه در ایران» «فواید مطالعه کتاب؛ کتاب و کتابخوانی»، «تدارک محیط مناسب برای مطالعه»، «اصول مطالعه و تحقیق و فراگیری بهتر آن‌ها»، «اصول قبل از شروع مطالعه و تحقیق»، «اصول هنگام مطالعه و تحقیق» و «روش‌های مطالعه و نقش مطالعه در زندگی انسان» صحبت می‌کند.

«مطالعه استرس را کم می‌کند»، «مطالعه کارکرد مغز را تقویت می‌کند»، «مطالعه بی‌خوابی را درمان می‌کند»، «مطالعه به هدفمندی و غلبه بر مشکلات کمک می‌کند»، «مطالعه مهارت‌های نوشتن را تقویت می‌کند»، «مطالعه دایره لغات را بالا می‌برد»، «مطالعه از شما یک سخنور خوب می‌سازد» از دیگر سرفصل‌های این کتاب است. مخاطبان می‌توانند در کتاب «تجربه زیسته دانش‌آموزان درباره مطالعه کتاب‌های غیردرسی و ارائه راهکارها» درباره «روش خواندن عبارت تکراری»، «روش خواندن انتقادی»، «روش خواندن تجسمی»، «فعالیت و خواندن»، «زمان خواندن»، «اهداف خواندن» نیز بخوانند.

در بخش فعالیت و خواندن کتاب «تجربه زیسته دانش‌آموزان درباره مطالعه کتاب‌های غیردرسی و ارائه راهکارها» آمده است: «منظور از خواننده کسی است که قسمت زیادی از اطلاعات و دانش خود راجع به جهان از طریق خواندن کسب کند. دانش لازمه فهمیدن نیست برای فهمیدن موضوعی، دانش جزئیات آن ضرورت دارد.» کتاب «تجربه زیسته دانش‌آموزان درباره مطالعه کتاب‌های غیردرسی و ارائه راهکارها» روش سریع خواندن را نیز به مخاطبان می‌آموزد: «روش سریع خواندن مستلزم یک حرکت منظم و همراه با ریتم چشم بر روی صفحات است، درحالی که در روش خواندن اجمالی مبتنی بر یک روش انتخابی و نمونه‌گیری از مطالب و عبارات اساسی و کلیدی است، این روش خواندن امکان مرور کردن مطالب را به طرز سریع فراهم می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها