یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۵
برگزاری اختتامیه دوره آموزش زبان فارسی در کتابخانه ملی قزاقستان

اختتامیه نخستین دوره آموزش زبان فارسی در کتابخانه ملی قزاقستان با حضور حسین آقازاده، وابسته فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی در آلماتی، ایسوپاوا آژار، معاون رئیس کتابخانه ملی، استادان زبان فارسی و فارسی‌آموزان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا در این برنامه، معاون رئیس کتابخانه ملی ضمن تشکر از سرکنسول و رییس خانه فرهنگ سرکنسولگری برای حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های کتابخانه ملی قزاقستان گفت: این دوره زبان فارسی برای اولین بار با حمایت رئیس خانه فرهنگ ایران در آلماتی برگزار و از این دوره استقبال زیادی شد.

سپس حسین آقازاده، وابسته فرهنگی و رئیس خانه فرهنگ سرکنسولگری کشورمان در سخنانی کوتاه عنوان کرد: شرکت جمع قابل توجهی از فارسی‌آموزان در نخستین دوره آموزش زبان فارسی در کتابخانه ملی باعث خرسندی و مسرت است. در این دوره ۲۵ داوطلب حضور داشتند که شروع خوبی است.

آقازاده کتابخانه ملی قزاقستان را به عنوان یک مرکز فرهنگی، دارای ظرفیت بالایی برای تجمیع برنامه‌های فرهنگی و علمی در آلماتی دانست و برای تداوم همکاری‌ها ابراز امیدواری کرد.

در ادامه فارسی‌آموزان دو سطح ابتدایی و متوسطه ضمن معرفی خود در جملاتی نظراتشان را درباره زبان فارسی بیان کردند.

در پایان به شرکت‌کنندگان در دوره آموزش زبان فارسی گواهینامه پایان دوره به امضای رئیس کتابخانه ملی قزاقستان و نماینده بنیاد سعدی در آلماتی اهدا شد.

شرکت‌کنندگان در این دوره از مراکز علمی، تحقیقاتی و فرهنگی از جمله دانشگاه ملی فارابی، دانشگاه فرهنگ اسلامی نورمبارک، دانشگاه ملی آبای، انستیتو تاریخ، بخش‌های مختلف کتابخانه ملی قزاقستان و بخش تجاری قزاق‌ها حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها