یکشنبه ۳ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷
کتاب «میراث» در نشست فرهنگی و هنری قزلباش رونمایی شد

گلستان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رامیان گفت: در نشست فرهنگی و هنری قزلباش از کتاب «میراث» به قلم محمدصادق رجبلو رونمایی به عمل آمد.

محمد علی بسطامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در رامیان اظهار کرد: هم‌زمان با دهه امامت و ولایت و در آستانه عید سعید غدیر خم، همایش فرهنگی هنری قزلباش باهدف حفظ و اشاعه و معرفی فرهنگ قزلباش رامیان به‌ویژه برای نسل نوجوان و جوان برپا شد.

وی افزود: در بخشی از این رویداد فرهنگی و هنری از کتاب «میراث» به قلم محمدصادق رجبلو که درآمدی بر فولکلور به همراه بررسی ۲ آیین نمایشی شهر رامیان است رونمایی به عمل آمد.

بسطامی درباره این کتاب اظهار کرد: کتاب میراث در ۳۸ صفحه به نگارش درآمده و به همت انتشارات کیسان روانه بازار نشر شده است.

وی همچنین درباره دیگر برنامه‌های اجراشده در نشست فرهنگی و هنری قزلباش، گفت: شعرخوانی توسط شاعران برجسته شهرستان همچون شعبانعلی یازرلو و مجید صادقلو، اجرای موسیقی مقامی و قزلباش به همت و هنر استاد محمد نعیمی و پخش فیلم مستند میراث که مرتبط با کتاب ساخته‌شده بود از دیگر برنامه‌ها در این نشست تبیینی و آموزشی به‌ویژه برای نسل جوان و نوجوان بود.

به گزارش ایبنا، شهرستان رامیان در ۷۵ کیلومتری جنوب شرقی استان گلستان است و با نگاهی به تاریخ مردم این دیار ازجمله اقوام ترک‌تباری بودند که در زمان شاه اسماعیل صفوی به دلیل پوشش کلاه قرمز به قزلباش معروف بودند که شغل عمده آنان دامداری و کشاورزی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها