سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
اهتمام به توسعه فرهنگ در دولت سیزدهم بی‌سابقه است

زنجان- دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در هیچ دولتی این حجم از اهتمام به فرهنگ توسط دولت وجود نداشت، گفت: هیچ دولتی این حجم از توجه به شبکه کتابخانه‌ای نداشتند و در سفرهای استانی نیز مصوبه می‌دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، مهدی رمضانی ظهر سه‌شنبه در آیین افتتاح کتابخانه عمومی خادم‌الرضا (ع) اظهار کرد: اخلاص بارزترین خصوصیت شهید رئیسی است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم خدمات متعددی در کشور انجام شد، اضافه کرد: یکی از خدمات ارزنده دولت سیزدهم افزایش فضاهای فرهنگی بود.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان اینکه در هیچ دولتی این حجم از اهتمام به فرهنگ توسط دولت وجود نداشت، افزود: هیچ دولتی این حجم از توجه به شبکه کتابخانه‌ای نداشتند و در سفرهای استانی نیز مصوبه می‌دادند.

رمضانی با اشاره به اینکه برخی از پروژه‌های افتتاحی در دولت سیزدهم قدمت ۱۸ ساله داشت، اضافه کرد: متاسفانه برخی از اقدامات و پروژه‌ها نیز با شهادت شهید رئیسی نیمه تمام ماند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که در این دولت به صورت جدی پیگیری می‌شود، بحث آمایش سرزمینی کتابخانه‌های عمومی است تا توسعه کتابخانه‌ها مبتنی بر دسترسی باشد، اضافه کرد: پیش از این گاه کتابخانه‌ها بدون توجه به دوری و نزدیکی به سایر کتابخانه‌ها، نیاز منطقه و تراکم جمعیت، احداث اضافه می‌شد.

رمضانی با اشاره به تلاش این نهاد برای ایجاد کتابخانه در شهرهای مختلف گفت: امروز کتابخانه در دنیا مجموعه فرهنگی-اجتماعی محسوب می‌شود و باید همت بیشتری در ساخت آنها داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط