چهارشنبه ۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۹
وجود ۱۵ هزار کتاب در کتابخانه زندان زنجان

زنجان- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان زنجان با اشاره به اینکه در حوزه کتابخوانی نیز کتابخانه ویژه زندان به صورت مشارکتی با همکاری کتابخانه‌های عمومی ایجاد شده است، گفت: بر اساس آمارهای موجود ۱۵ هزار جلد کتاب در این کتابخانه موجود است.

حجت‌الاسلام حسن بنیادی در گفت‎‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: ارائه خدمات فرهنگی در زندان‌ها یکی از اولویت‌های مسئولان بوده و در این راستا خدمات قابل توجهی انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی سوادآموزی برای افراد بالای ۶۰ سال در زندان گفت: خوشبختانه افرادی که دارای سطح سواد پایینی بودند با کمک مسئولان آموزشی وارد مجموعه‌های دانشگاهی شدند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان زنجان با اشاره به برگزاری کلاس‌های روخوانی، روانخوانی، تفسیر و درک مفاهیم اضافه کرد: خوشبختانه روند حفظ قرآن کریم در بین زندانیان نیز از رشد خوبی برخوردار است.

بنیادی با بیان اینکه هم اکنون در ۲۵ نقطه زندان، نمازهای جماعت برگزار می‌شود، گفت: علاوه بر آن ۲۶۲ زندانی در موضوعات حفظ قرآن فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کتابخوانی نیز کتابخانه ویژه زندان به صورت مشارکتی با همکاری کتابخانه‌های عمومی ایجاد شده است، افزود: بر اساس آمارهای موجود ۱۵ هزار جلد کتاب در این کتابخانه موجود است.

بنیادی با بیان اینکه زندانیان با عضویت در این کتابخانه می‌توانند از کتاب‌های آن استفاده کنند، اضافه کرد: کتاب‌های این کتابخانه شامل کتاب‌های درسی و کنکور، عقیدتی، کتاب‌های مشاوره، حقوقی، کارآفرینی، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تأمینی استان زنجان تصریح کرد: زندانیانی که در برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی شرکت می‌کنند، درصد بازگشتشان به زندان کمتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط