شنبه ۹ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲
در مجموعه «ده مقاله خواندنی از هاروارد» چه می‌خوانیم؟

اصفهان - نشر آموخته، ناشر تخصصی کتاب‌های حوزۀ کسب‌وکار، تاکنون چند عنوان کتاب از مجموعه «۱۰ مقاله خواندنی از هاروارد» را منتشر کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، «۱۰ مقاله خواندنی از هاروارد» نام مجموعه کتاب‌هایی است شامل مقالات منتخب مجلۀ معتبر مدیریت با عنوان «هاروارد بیزینس ریویو ( HBR)». سردبیران مجله، این مقالات را براساس موضوع، اهمیت و محبوبیت نزد خوانندگان انتخاب می‌کنند.

نشر آموخته، ناشر تخصصی کتاب‌های حوزۀ کسب‌وکار تاکنون ۱۱ عنوان کتاب از این مقالات را در مجموعه «۱۰ مقاله خواندنی از هاروارد» منتشر کرده است. کتاب‌های جدید این مجموعه نیز به زودی روانه بازار کتاب می‌شود.

این مجموعۀ کتاب‌ها که منتخبی از مقالات برجسته‌ترین متفکران حوزۀ مدیریت در جهان است منبع گسترده‌ای از موضوعات مرتبط با کسب‌وکار است که دانش و مهارت‌های مدیریتی را در اختیار مدیران، کارآفرینان، دانشجویان و افراد علاقمند به یادگیری در مورد جدیدترین ایده‌ها و نظرات در دنیای تجارت قرار می‌دهد.

سه کتاب «دربارۀ سرسختی ذهنی»، «دربارۀ هوش هیجانی» و «مدیریت خود» از تازه‌ترین کتاب‌های منتشرشده هستند. سه کتاب «مذاکره»، «ضروریات مدیریت» و «آموزه‌های ورزش برای رهبری» نیز به‌زودی روانۀ بازار کتاب می‌شوند. در ادامه معرفی کوتاهی از این کتاب‌ها می‌خوانید.

دربارۀ سرسختی ذهنی

این کتاب که شامل ۱۰ مقاله خواندنی از هاروارد است، به شما کمک می‌کند تاب‌آوریتان را افزایش دهید، از موقعیت‌های سخت کاری عبور کنید و پس از شکست‌ها و ناملایمات دوباره سرپا شوید.

خواندن این کتاب به شما یادآوری می‌کند که اگر با موقعیت‌های پراضطراب راحت نباشید، نمی‌توانید در اوج بمانید. در واقع، توانایی حفظ خون‌سردی در وضعیت سخت، یکی از مشخصات افراد با عملکرد برتر است که اغلب ویژگی مادرزادی تلقی می‌شود. ولی می‌توانید مواجهه با فشار را یاد بگیرید. برای نمونه، برای رانندگی باید بهتر از حد تصورتان عمل کنید. با این حال، برای انجام این کار باید تصمیم بگیرید خودتان را تا جایی که می‌توانید، وقف بهترشدن کنید.

«دربارۀ سرسختی ذهنی» ۱۰ فصل دارد که عبارتند از چگونه بهترین بهترین‌ها بهتر و بهتر می‌شوند؛ بوته‌های رهبری؛ ایجاد تاب‌آوری؛ آمادگی شناختی؛ ایجاد روحیۀ ورزشی در کسب‌وکار؛ اگر بلد باشید از اضطراب کمک بگیرید، شاید برایتان مفید باشد؛ چگونه پس از ناملایمات سرپا شویم؟؛ سرپا شدن پس از شکست‌های کاری؛ خودتان را بشناسید؛ مذاکرات دشوار. «رشد پس از سانحه و ایجاد تاب‌آوری» نیز مقاله پیشکش در این کتاب است که از خواندن آن لذت می‌برید.

نشر آموخته به تازگی کتاب «دربارۀ سرسختی ذهنی» را با ترجمۀ فرهاد فروزنده منتشر کرده است.

در مجموعه «ده مقاله خواندنی از هاروارد» چه می‌خوانیم؟

دربارۀ هوش هیجانی

این کتاب در ابتدا به خصوصیات یک رهبر می‌پردازد و در میان این خصوصیات از هوش هیجانی به عنوان شرط لازمِ رهبری و وجه اشتراک موثرترین رهبران نام می‌برد.

هوش هیجانی یعنی رفتارکردن به‌گونه‌ای که در داخل و خارج گروه ارتباط شکل بگیرد و توانایی گروه برای رویارویی با مشکلات تقویت شود. هریک از ما با میزان خاصی از مهارت‌های هوش هیجانی به دنیا آمده‌ایم؛ اما می‌توانیم این توانایی‌ها را با استمرار، تمرین و دریافت بازخورد از همکاران یا مربیان، تقویت کنیم.

هوش هیجانی در محیط‌های مختلف مؤلفه‌های گوناگونی دارد که این مؤلفه‌ها در محیط کار عبارتند از: خودآگاهی، مدیریت عواطف، انگیزه، همدلی و مهارت اجتماعی.

عناوین ۱۰ فصل کتاب عبارتند از خصوصیات یک رهبر چیست؟؛ رهبری اولیه: عامل پنهان عملکرد عالی؛ چرا منصف‌بودن بسیار سخت است؟؛ چرا رهبران خوب تصمیم‌های بد می‌گیرند؟؛ ایجاد هوش هیجانی در گروه‌ها؛ هزینۀ گستاخی؛ سازوکار تاب‌آوری؛ چابکی عاطفی؛ هراس از بازخورد؛ مدیران جوان و ناشیگری.

نشر آموخته به تازگی کتاب «دربارۀ هوش هیجانی» را با ترجمۀ محمدحسین وحدتی‌نژاد منتشر کرده است.

در مجموعه «ده مقاله خواندنی از هاروارد» چه می‌خوانیم؟

درباره مدیریت خود

این کتاب که شامل ۱۰ مقاله خواندنی از هاروارد است، از مدیریت خود و راهکارهای تقویت آن می‌گوید. موفق‌ترین انسان‌های تاریخ (ناپلئون، داوینچی و موتسارت) همیشه خود را مدیریت می‌کردند. همین موضوع تا اندازۀ بسیاری به موفقیت آن‌ها کمک کرده است؛ ولی این افراد استثناهای نادری‌اند که هم استعدادها و هم موفقیت‌هایشان به‌اندازه‌ای غیرمعمول بوده که آن‌ها را فراتر از انسان‌های عادی می‌دانیم. اکنون بیشتر ما، حتی کسانی که استعدادهای معمولی دارند، باید یاد بگیریم چگونه خود را مدیریت کنیم و پرورش دهیم. باید خودمان را در موقعیتی قرار دهیم که بیشترین تأثیر را بگذاریم و در طول پنجاه سال زندگی کاری‌مان، همواره از نظر ذهنی هوشیار و آماده باشیم؛ به این معنا که بدانیم چه‌موقع و چگونه کارمان را تغییر دهیم.

عنوان ۱۰ فصل این کتاب عبارتند است از مدیریت خود؛ زمان مدیریت: میمون بر دوش چه‌کسی سوار است؟؛ سازوکار تاب‌آوری؛ انرژی‌تان را مدیریت کنید، نه زمانتان را؛ مدارهایی با اضافه‌بار چرا افراد باهوش عملکرد ضعیفی دارند؛ رهبر بهتری باشید، زندگی غنی‌تری داشته باشید؛ شغلتان را به مسیر درستش برگردانید؛ لحظه‌های سرافرازی؛ از فرد درون آینه چه بپرسیم؟؛ رهبری اولیه. مقالۀ پیشکش این کتاب نیز «زندگی خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟» نام دارد.

نشر آموخته به تازگی کتاب «درباره مدیریت خود» را با ترجمۀ شیرین رفیعی منتشر کرده است.

در مجموعه «ده مقاله خواندنی از هاروارد» چه می‌خوانیم؟

مذاکره

در مقالات این کتاب از مجموعه «۱۰ مقاله خواندنی از هاروارد» ابتدا از مقوله مذاکره موثر صحبت می‌شود و سپس خطاهای کلی که همواره در مذاکره‌ها وجود دارند و تکرار می‌شوند، بررسی می‌شود و روش‌های کارآمد و ناکارآمد در مذاکره نیز مورد مقایسه قرار می‌گیرد.

از جمله بخش‌های مهم در یک مذاکره، بحث هیجان در آن است که کمتر مورد توجه قرار گرفته است. یک فصل از این کتاب به موضوع هیجان و هنر مذاکره پرداخته است. مذاکره‌کنندگان اغلب روی راهبرد، روش‌ها، پیشنهادها و پیشنهادهای متقابل تمرکز می‌کنند و به تأثیر هیجان در اتفاق‌هایی که سر میز مذاکره رخ می‌دهد، توجه کافی ندارند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که می‌توانیم اضطراب، خشم، هیجان‌زدگی، ناامیدی و افسوسی را که ممکن است در طول مذاکره احساس کنیم و بروز دهیم، مهار کنیم و انجام این کار کمکمان می‌کند معامله‌های بهتری انجام دهیم.

شش عادت مذاکره‌کنندگان کارآمد؛ هدایت مذاکره را پیش از آغاز شدنش در دست بگیرید؛ هیجان و هنر مذاکره؛ مذاکرۀ پیش‌رونده؛ پانزده قاعدۀ مذاکره دربارۀ پیشنهاد کاری؛ گرفتن پاسخ مثبت به زبان‌های مختلف؛ مذاکره بدون تله؛ معامله‌گری نسخۀ دو؛ چگونه طرف مقابل را وادار کنیم منصفانه رفتار کند؟؛ گرفتن پاسخ مثبت را رها کنید، عنوان‌های کتاب مذاکره هستند. مقاله پیشکش این کتاب نیز «چه‌موقع از معامله صرف‌نظر کنیم؟» نام دارد.

کتاب «مذاکره» با ترجمه سعید زرگریان در دست چاپ است و به زودی روانۀ بازار کتاب می‌شود.

ضروریات مدیریت

در مقالات این کتاب از ویژگی‌های بارز مدیران خوب صحبت می‌شود. مدیران خوب برای موفقیت پایدار، باید هم در زمینۀ ارزیابی افراد و هم در زمینۀ توانایی‌ها و ناتوانی‌های سازمان‌های خود، تبحر داشته باشند. مدیران پیش از انجام هر کاری باید به‌طور دقیق بدانند سازمان آن‌ها توانایی روبه‌روشدن با چه نوع تغییراتی را دارد و از پس چه تغییراتی برنمی‌آید. مقالات کتاب به‌منظور کمک به مدیران برای انجام این کار، نخست نگاهی نظام‌مند به نحوۀ شناخت توانمندی‌های اصلی در عرصۀ سازمان دارند و سپس نحوۀ انتقال این توانمندی‌ها به‌موازات رشد و بالغ‌شدن شرکت‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

فصل‌های این کتاب عبارتند از مواجهه با چالشِ تغییر اخلالگر؛ رقابت بر سر تحلیل داده؛ مدیریت خود؛ خصوصیات یک رهبر چیست؟؛ استفادۀ کاربردی از کارت امتیازی متوازن؛ تله‌های دیرینۀ نوآوری؛ رهبری تغییر؛ نزدیک‌بینی در بازاریابی؛ راهبرد چیست؟؛ توانمندی اصلی سازمان.

کتاب «ضروریات مدیریت» با همکاری گروهی از مترجمان توسط نشر آموخته در دست چاپ است و به زودی روانه بازار کتاب می‌شود.

آموزه‌های ورزش برای رهبری

در این کتاب به رابطۀ میان ورزش و کسب‌وکار و تاثیری که ورزش می‌تواند روی مدیران و رهبران داشته باشد، پرداخته شده است. در واقع پرسش این است که ورزش به‌طور کلی، و فوتبال به‌طور خاص، چه‌چیزی دربارۀ رقابت و موفقیت، استعداد و کار تیمی، ارزش و ارزش‌ها به ما یاد می‌دهد؟ اثبات شده است ورزش شباهت کمی با کسب‌وکار دارد و رهبرانی که چشم به زمین فوتبال می‌دوزند تا برای کار خود ایده بگیرند، سخت ناامید می‌شوند.

این کتاب ۱۶ فصل دارد که عنوان‌های آن عبارتند از فرمول فرگوسن؛ مصاحبه با گرگ لوگانس؛ ایجاد روحیۀ ورزشی در کسب‌وکار؛ کار دشوار ایجاد تحول در تیم؛ دارندۀ مدال طلای المپیک چطور یاد گرفت زیر فشار عمل کند؛ رازهای آمادگی ذهنی ورزش‌کاران، هنرمندان و جراحان برتر؛ دربارۀ تداوم رشد در صنعتی زودگذر؛ مصاحبه با کریم عبدالجبار؛ نوآوری در لیگ برتر بیسبال؛ نگاهی فراتر از عملکرد به استعدادهای درخشان تان؛ مصاحبه با میخاییل باریشنیکوف؛ چگونه بهترین بهترین‌ها بهتر و بهتر می‌شوند؛ مصاحبه با جو جیلاردی؛ چرا در تیم، عنصر «من» وجود دارد؛ مصاحبه با آندره آغاسی؛ چرا ورزش استعارۀ افتضاحی برای کسب‌وکار است.

کتاب «آموزه‌های ورزش برای رهبری» با ترجمه الهه قدیری توسط نشر آموخته در دست چاپ است و به زودی روانه بازار کتاب می‌شود.

دیگر کتاب‌های مجموعه «۱۰ مقاله خواندنی از هاروارد»

در مجموعه «ده مقاله خواندنی از هاروارد» چه می‌خوانیم؟

هشت کتاب دیگر از مجموعه «۱۰ مقاله‌ای که از هاروارد باید بخوانید» که قبلاً در نشر آموخته منتشر شده و با ویراست جدید تجدید چاپ شده‌اند، عبارتند از:

«ارتباطات»، نوشتۀ انتشارات هاروارد، ترجمۀ الهه قدیری

«راهبرد»، نوشتۀ انتشارات هاروارد، ترجمۀ سمیه زمانی

«رهبری»، نوشتۀ انتشارات هاروارد، ترجمۀ بهنام کیماسی

«تیم»، نوشتۀ انتشارات هاروارد، ترجمۀ آنگینه سرکیسیان

«مدیریت تغییر»، نوشتۀ انتشارات هاروارد، ترجمۀ علی بای

«مدیریت افراد»، نوشتۀ انتشارات هاروارد، ترجمۀ غزال سعیدفر

«همکاری»، نوشتۀ انتشارات هاروارد، ترجمۀ بهنام شاهنگیان

«نوآوری»، نوشتۀ انتشارات هاروارد، ترجمۀ حمیده عطافر

دو کتاب «زنان و رهبری»، ترجمۀ فرشته‌سادات رحیمی و «تصمیم‌گیری هوشمندانه»، ترجمۀ نرگس شفیعی نیز با ویراست و چاپ جدید به زودی روانه بازار کتاب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • بابازاده IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    واقعا کتاب غذای روح بشر است وبدون تازیانه انسان راتربیت می کند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها