پنجشنبه ۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸
محفل ادبی «شهیدان پرواز» در اراک برگزار شد

مرکزی - همزمان با اربعین شهدای خدمت، ویژه برنامه بزرگداشت چهلمین روز شهادت آیت الله رئیسی با عنوان «شهیدان پرواز» در کتابخانه عمومی دکتر حصیبی اراک برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، در این محفل ادبی که به همت کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی و مشارکت حوزه هنری این استان برگزار شد، مدیرکل کتابخانه‌های استان مرکزی ضمن تسلیت اربعین شهدای خدمت گفت: دغدغه دولت سیزدهم در ارتباط با تحول در حوزه کتاب و کتابخوانی و گسترش کتابخانه‌ها و حضور بیشتر نوجوانان و جوانان در محافل ادبی نشانگر علاقه این شهید بزرگوار به حوزه ادبیات و فرهنگ کشور است.

علی گودرزی زاده افزود: در طول مدت خدمت این بزرگوار شاهد افزایش و پیگیری کتابخانه‌های نیمه تمام کشور از جمله کتابخانه مرکزی استان مرکزی در اراک بودیم.

وی بر حضور پرشور مردم در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری پیش رو تاکید و بیان کرد: امیدواریم با درایت کامل پای صندوق‌های رای حاضر شویم که این حضورر می‌تواند تاثیر به سزایی در آینده رویدادهای فرهنگی و اجتماعی کشور داشته باشد.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی نیز در این مراسم با اشاره به وظایف این حوزه در گسترش ادبیات انقلابی و ارزشی در نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: به برکت نظام جمهوری اسلامی حوزه هنری کشور به تبع آن استان مرکزی به بلوغ خود رسیده و در حوزه ادبیات ارزشی از جایگاه قابل دفاع برخوردار است.

سالار جیریایی یکی از اقدامات دولت سیزدهم را در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و هنری، توجه به حوزه هنری و تاکید بر گسترش دامنه فعالیت این حوزه عنوان کرد.

همچنین حجت الاسلام حسن آسلیمی پیرامون خصوصیات توانمندی‌ها و دغدغه‌های رئیس جمهور شهید و دولت سیزدهم مطالبی بیان داشت.

در پایان دو تن از شعرای جوان استان مرکزی به اسامی سید محمدجواد سجادی و مهدی پیرهادی آخرین سروده‌های خود را متناسب با این محفل ادبی قرائت کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها