یکشنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
کتاب «صد برگ تنبک» منتشر شد

قزوین- کتاب «صد برگ تنبک» با تعمق بر آثار بزرگان هنر تنبک‌نوازی کشور به قلم رشید کاکاوند تالیف و توسط انتشارات آوای پنج خط منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، «صد برگ تنبک» عنوان کتابی است که به تازگی توسط رشید کاکاوند نوازنده و مدرس سازهای کوبه‌ای با تیراژ ۱۰۰ جلد منتشر شده است.

کتاب «صد برگ تنبک» حاصل تفکر و بررسی این هنرمند بر آثار نوازندگان صاحب سبک و تاثیرگذار بر هنر تنبک‌نوازی کشورمان است که به تازگی منتشر شده است.

در بخش پیشگفتار به قلم مولف کتاب نوشته است: «بی‌شک یکی از مهم‌ترین عوامل رشد و تعالی علوم مختلف ثبت و انتقال آن‌ها به نسل‌های بعد می‌باشد، چرا که استفاده از تجربیات مکتوب و ثبت شده، مانع از تکرار مکررات است و موجب رشد شکوفایی می‌گردد و در عیل حال نیز پیوند دهنده نسل‌های گذشته و امروز است. مقوله هنر نیز از این قائله جدا نیست. لذا بر آن شدم مجموعه حاضر را که حاصل تفکر چندین ساله من بر روی آثار بزرگانی چون استاد امیرناصر افتتاح، مرتضی اعیان، بهمن رجبی و همچنین آموخته‌هایم نزد استاد گرانقدرم امیر بابک رکنی والا بوده را تالیف و منتشر کنم. امید است این مجموعه بتواند چراغی در مسیر هنر نوازندگی تمبک برای علاقمندان این هنر باشد.

سال‌ها این مجموعه پس از آموزش کتاب اول استاد افتتاح، با عنوان جلد دوم به صورت جزوه دست نویس در اختیار هنرجویانم قرار می‌گرفت. از سال ۱۳۸۲ پس از آشنایی با دوست و برادر گرانقدرم محمد زرگر به واسطه همت و دانش ایشان با ترکیب چند نرم افزار، کار طراحی و نگارش علائم مربوط به این شیوه انجام شد و از آن پس به لطف ایشان به صورت جزوه کامپیوتری در اختیار هنرجویانم قرار گرفت.

به مرور زمان با اضافه شدن قطعات جدید و همچنین برطرف شدن کم و کاستی‌ها، مجموعه به دو جلد مجزا تبدیل شد که نت‌نگاری جدید آن‌ها توسط خانم بیتا ابراهیمی انجام شده است.

در پایان مراتب قدردانی خود را از آقای علی‌رضا تنهایی مدیریت انتشارات پنج خط و تشکر ویژه از همسر عزیزم را برای تحمل تمام سختی‌ها، محمد زرگر، بیتا ابراهیمی و همسر گرامیشان محمد اُمویی، ایمان شجاعیان و خانم ابن‌النصیر ابراز میدارم که در پدید آمدن این مجموعه همدلانه و با مهر مرا همراهی کردند».

کتاب «صد برگ تنبک» اوایل سال جاری منتشر شده و نت نویسی قطعات این کتاب توسط بیتا ابراهیمی انجام و طراحی جلد آن نیز بر عهده ترانه ابن‌النصیر بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها