سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
شعرها نوعی روایت شاعرانه تاریخ هستند

آذربایجان‌غربی - دبیر محفل ادبی هاتف ارومیه گفت: شعرها نوعی روایت شاعرانه تاریخ هستند و در طول تاریخ بسیاری از شعرا حاکم و وزیر و نظریه پرداز سیاسی دوران خود بوده‌اند و دیوان اشعارشان به دست ما رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ارومیه، مصطفی قلیزاده‌علیار، صبح سه‌شنبه، در محفل شعرخوانی «یاد یاران» که هم‌زمان با اربعین شهدای خدمت که در کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد، گفت: در محافلی که شعرا دور هم جمع می‌شوند و نظرات خودشان را بیان می کنند، تاثیرگذاری مهمی در عرصه فرهنگ و تاریخ دارد.

قلیزاده‌علیار گفت: استان آذربایجان غربی و به تبع آن شهرستان ارومیه با وجود انجمن های ادبی و داستانی هر روز در حال رشد و بالندگی است.

دبیر محفل ادبی هاتف آذربایجان غربی ادامه داد: شعرها نوعی روایت شاعرانه تاریخ هستند و در طول تاریخ بسیاری از شعرا حاکم و وزیر و نظریه پرداز سیاسی دوران خود بوده‌اند و دیوان اشعارشان به دست ما رسیده است.

وی گفت: امیرعلی شیر نوائی، شاه اسماعیل صفوی، ملاپناه واقف، اقبال لاهوری، ناصرالدین تا امام خمینی (ره) در زمان ما از جمله این شعرا بودند.

شعرها نوعی روایت شاعرانه تاریخ هستند

به گزارش ایبنا؛ در این محفل بیش از ۳۰ نفر از شاعران عضو محفل ادبی هاتف اشعار خود را پیرامون موضوعاتی چون آیینی، شهدای خدمت، اجتماعی خواندند و محمدعلی ضیائی ضمن قرائت شعری از خود، در مورد ادبیات داستانی استان توضیحاتی ارائه کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها