شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
چاپ ششم اثری از ملاصدرا به بازار آمد

چاپ ششم «رساله الحشر» یا کتاب رستاخیز جهان نوشتۀ صدرالمتالهین شیرازی با ترجمه و تصحیح محمد خواجوی توسط انتشارات مولی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ترجمه و متن «رساله الحشر» یا کتاب رستاخیز جهان نوشتۀ ملاصدرا با ترجمه و تصحیح محمد خواجوی توسط انتشارات مولی منتشر شد.

این کتاب با تمامی وجازتش، از نفایس کتب صدرایی است که در پاسخ درخواست دوستی جانی و یاری روحانی تدوین شده و شامل یک مقدمه و هشت فصل و ختم و وصیت است؛ مبتنی بر حشر تمامی موجودات از هیولی، صورت، جماد، نبات، حیوان، انسان، نفوس و عقول به سوی خدای تعالی: بدین صورت که تمام موجودات از عقول و نفوس و طبایع و اجسام هیولانی به سوی مبدا اصلی خویش محشور شده و بازمی‌گردند.

نخستین طبقه عقول است که محشور الی الله‌اند. دوم حشر نفوس ناطقه است. سوم حشر نفوس حیوانی است. چهارم حشر قوه نبات و دیگر طبایع اجساد؛ یعنی صور نوعیه آن‌هاست. پنجم حشر جماد و عناصر و این حسیات طبیعی متجدد و نوپذیر دارای کون و فساد است. ششم در کیفیت حشر هیولای نخستین و اجسام مادی و پایان کار بدکاران و اهریمنان است. در پایان، مولف سفارش می‌نماید که این حقایقی را که در این کتاب برای تو به ودیعت گذاشتم، قدر آن‌ها را دانسته و از نااهل پنهان بدار.

چاپ ششم «رساله الحشر یا کتاب رستاخیز جهان» در ۱۱۸ صفحه و با قیمت ۲۹۵ هزار تومان، توسط انتشارات مولی روانه بازار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط