شنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱
«پادشاه اخمالو و پری خوابالو»؛ کتاب مصور برای بچه‌های بالای ۳ سال

کتاب «پادشاه اخمالو و پری خوابالو» به قلم عزت‌الله الوندی از انتشارات شهر قلم، توانسته است نشان ۳ لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در تابستان ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب به معرفی این کتاب می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این مطلب به سراغ کتاب «پادشاه اخمالو و پری خوابالو» نوشته عزت‌الله الوندی با تصویرگری غزاله بیگدلو رفته‌ایم که یک اثر مصور تألیفی برای گروه سنی بالاتر از ۳ سال است و انتشارات شهر قلم آن را منتشر کرده است.

کتاب «پادشاه اخمالو و پری خوابالو»، ماجرای دوستی یک پری و یک بادکنک است؛ بادکنکی که خودش را پادشاه معرفی می‌کند و چون دورشدن از زمین را دوست ندارد، اخمالوست. پری قصه‬ «پادشاه اخمالو و پری خوابالو» با اینکه تنهاست و دلش می‌خواهد بادکنک پیش او بماند و حتی دلتنگش نیز می‌شود؛ ولی به دوست تازه‌اش کمک می‌کند تا به زمین برگردد و خوشحال باشد.

این کتاب یک جلد از مجموعه «بهترین نویسندگان ایران» است که با در کنار هم قراردادن داستان‬ ‏هایی از نویسندگان تأثیرگذار و صاحب‌نام حوزه کودک، همراه تصویرگری‌‏هایی متناسب، مجموعه‏‌ای ماندگار و خواندنی از آثار این بزرگان را گرد آورده است.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

«یکی بود یکی نبود. روی گنبد کبود، توی یکی از هفت آسمان، روی ابرهای تپل مپل، یک پری خوشگل زندگی می‌کرد. پری خوشگلی که لباس توری بلند داشت. لب‌هایش خندان بود و چشم‌هایش رنگ دریا و صدایش مثل چهچه قناری تنگ غروب که دلش می‌گرفت می‌زد زیر آواز و حالا نخوان و کِی بخوان. بعد اشک‌هاش گوله‌گوله می‌ریخت روی بالش ابری‌اش. کمی بعد پا می‌شد بالشش را می‌چلاند توی آبپاش خوشگلش و آن را برمی‌داشت و به گل‌های رنگارنگش آب می‌داد. قطره‌های اشک زلالش از آن بالا سُر می‌خورد پایین و می‌شد باران. بعد نگاهی به ساعتش می‌انداخت و تندی می‌رفت روی تختخواب مخمل ستاره‌ای‌اش دراز می‌کشید و می‌خوابید. آخر پری در روز فقط یکی دو ساعت بیدار بود، به همین دلیل بهش می‌گفتند: پری خوابالو.»

اطلاعات بیشتر:

کتاب «پادشاه اخمالو و پری خوابالو» در ۲۴ صفحه مصور و به بهای ۶۵ هزار تومان از سوی انتشارات شهر قلم، منتشر شده است. این اثر چندی پیش به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافت و نشان «۳ لاک‌پشت پرنده تابستان ۱۴۰۰» را دریافت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها