پنجشنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
آیین‌های ادبی «از قلم‌ تا قلم» در گیلان آغاز شد

گیلان-به مناسبت‌های ادبی«روز قلم»، «روز ادبیات ‌آیینی» و «روز ادبیات کودک و نوجوان» با همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان آیین های ادبی «از قلم تا قلم» در استان آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در ارتباط با برگزاری آیین های «از قلم تا قلم» به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در رشت گفت: در این آیین‌های ادبی که از امروز (چهاردهم تیرماه) آغاز شده و تا هجدهم ماه جاری ادامه می یابد، چهار نشست تخصصی برگزار می شود.

سید جلیل میر عظیمی افزود: برپایی نمایشگاه ساختارمند و فرآیندمحور (نوشتن خلاق و برگزاری کارگاه‌های ادبی) و معرفی کتاب‌کارها و طرح‌های خلاقانه مربیان ادبی در دو بخش شعر و داستان از برنامه های پیش بینی شده برای آیین های «از قلم تا قلم» در استان است.

وی اظهار داشت: برگزاری «انجمن‌های ادبی»، «دو پنجره‌های استانی با عنوان سلامی دوباره»، ویژه برنامه‌های «با بچه‌های روستا» و بخش «چاپ آثار تخصصی» و معرفی فعالیت‌های کانون پرورش فکری از دیگر برنامه های تدارک شده این آیین ها طی برگزاری این برنامه است.

میر عظیمی تصریح کرد: همچنین در این آیین ها، اعضای برگزیده و راه یافته کارگاه‌های ادبی کانون استان و اعضای راه‌یافته به باشگاه ادبی کشوری «قاف» معرفی می شوند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان همچنین سخنرانی فعالان عرصه ادب، اثرخوانی اعضا و مشاعره شاعران و نوقلمان با بهره‌گیری از شعرهای آیینی را از ویژه برنامه های این آیین نامه ها عنوان کرد و گفت: در این برنامه از برگزیدگان، مربیان و اعضای فعال کارگاه‌های ادبی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان تجلیل‌می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها