چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۰
کتاب «نوشتن برای صحنه» منتشر شد

کتاب «نوشتن برای صحنه» نوشتهٔ لیروی کلارک و ترجمهٔ قاسم نجاری با ۳۷۹ صفحه در نوبت اول ۱۴۰۳ به قیمت ۳۸۵ تومان به همت انتشارات بیدگل منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «نوشتن برای صحنه» نوشتهٔ لیروی کلارک و ترجمهٔ قاسم نجاری با ۳۷۹ صفحه در نوبت اول ۱۴۰۳ به قیمت ۳۸۵ تومان به همت انتشارات بیدگل منتشر شد.

کتاب «نوشتن برای صحنه» با موضوع نمایشنامه‌نویسی در هجده عنوان برای علاقه‌مندان به صحنه و تئاتر همچنین نمایشنامه‌نویسی گردآوری شده است.

این کتاب بخش‌های مختلفی را پوشش می‌دهد؛ از راهنمایی‌های مربوط به خلق طرح داستانی، چارچوب نظری، و خلق کاراکتر تا دیالوگ‌نویسی و ساخت مونولوگ. همچنین با ارائه مثال‌های متعدد از آثار بزرگ تاریخ تئاتر، فرصتی برای بروز صدای نویسنده فراهم می‌کند. علاوه بر هنرجویان نمایشنامه‌نویسی، این کتاب توصیه‌های کاربردی و روشنگرانه‌ای نیز برای علاقه‌مندان به نوشتن ارائه می‌دهد.

نوشتن برای صحنه از همان ابتدا این اطمینان را به مخاطب خود می‌دهد که اگر قصد دارند نمایشنامه‌نویس بشوند، باید بدانند هیچ فرمول جادویی‌ای وجود ندارد و نویسندگی مهارتی است که باید یاد گرفت. در حقیقت باید گفت این کتاب به علاقه‌مندان می‌گوید برای نوشتن هیچ راهی جز تمرین و تمرین بیشتر وجود ندارد.

کتاب «نوشتن برای صحنه» شامل مثال‌های متعددی از نمایشنامه‌هاست تا نکات مهم را روشن کند. همچنین از دیگر ویژگی قابل‌توجه در این کتاب، پرداختن به ارتباط نوشتن با واقعیت‌های عملی تئاتر است. این کتاب برای نویسندگان مبتدی، متوسط یا باتجربه‌تر قابل‌استفاده و مناسب است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها