دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۹
راه‌اندازی باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان در همدان

همدان - امروز و در آیین رونمایی از کتاب«آقا معلم» باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان در همدان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، ظهر دوشنبه به مناسبت روز ادبیات کودکان و نوجوانان، در مراسم رونمایی از کتاب «آقا معلم»، باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان استان همدان به صورت مشترک با بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان افتتاح شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با اشاره به رونمایی از کتاب آقامعلم اظهار کرد: کتاب مهمانی آقا معلم زندگینامه شهید تقی بهمنی است، آقا معلمی که ۲۵ سال داشت که به درجه رفیع شهادت رسید.

معصومه ابراهیمی‌هژیر با بیان اینکه آقا معلم زمانی که جنگ تحمیلی توسط بعثی‌ها آغاز شد به جبهه رفت، افزود: شهید بهمنی زمانی که عازم جبهه‌های جنگ شد تنها دارایی خود را که دو هزار و ۵۰۰ تومان بود به همسرش داد تا برای نوجوانان کتابخانه‌ای تأسیس کنند.

وی در ادامه با اشاره به نامگذاری ۱۸ تیرماه روز درگذشت مهدی آذریزدی، نویسنده شهیر دیار یزد را که به عنوان روز ادبیات کودکان و نوجوانان نامگذاری شده است، گفت: این نویسنده متولد آخرین روزهای سال ۱۳۰۰ در خرمشاه یزد بود، که ۱۸ تیرماه سال ۸۸ در سن ۸۸ سالگی از دنیا رفت.

ابراهیمی‌هژیر به کتاب‌های آذریزدی که از او به یادگار مانده است اشاره کرد و گفت: آذریزدی بعد از ۴۰ سالگی به مدرسه رفت و تمام زندگی خودش را صرف نوشتن برای کودکان و نوجوانان کرد و این نشان دهنده آن است که روانشناسی کودک و نوجوانان و اهمیت به این نسل تاثیرگذار بسیار مهم است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با تأکید بر اینکه استان همدان خاستگاه ادبیات کودک و نوجوان است عنوان کرد: باشگاه ادبیات پایداری کودک و نوجوان ایجاد شده تا کودکان و نوجوانان به کنش‌گران و تحلیلگران خوبی در زمینه کتاب تبدیل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها