دوشنبه ۱۸ تیر ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۴
رئیس جدید حوزه هنری استان زنجان معرفی شد

زنجان- با حضور جمعی از مسئولان استانی و کشوری، مهدی کریمی به عنوان رئیس جدید حوزه هنری استان زنجان معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، مراسم تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری استان زنجان با حضور مسئولان استانی و کشوری برگزار شد.

در این مراسم از زحمات امیر نعمتی تقدیر و مهدی کریمی به عنوان رئیس جدید حوزه هنری استان زنجان معرفی شد.

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به اینکه یکی از پیام‌های انقلاب دفاع از مستضعفان است، عنوان کرد: از افتخارات هنرمندان انقلابی خلق آثاری در این زمینه است و همواره خود را متعهد به رساندن صدای محرومان به جامعه می‌داند.

سعید لشگری اظهار کرد: ویژگی اصلی حوزه هنری مردمی بودن و در خدمت مردم بودن است و این نهاد با هنر در خدمت فرهنگ است و نباید به مکان دیگری تبدیل شود و باید برای اهالی هنر باقی بماند.

وی گفت: حوزه هنری باید پایگاه اهل فرهنگ، هنر و اندیشه باشد و ما در مرکز از حوزه هنری زنجان توقع کارهای بزرگ هنری داریم که به سرمایه معنوی این استان اضافه کند.

زنجان در زیرساخت‌های هنری محدودیت دارد

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی معاون راهبری استان‌های حوزه هنری انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه انتخاب نام این نهاد با استفاده از سه واژه هنر، حوزه و انقلاب اسلامی نشانگر اهداف والای آن است، افزود: ما باور داریم همان طور که هنرمندان اوایل انقلاب پای انقلاب اسلامی ایستادند در برهه فعلی نیز نیاز به هنرمندانی از این نسل نیاز داریم که فریاد بزرگ انقلاب اسلامی را که توجه به مردم است با هنر خود فریاد بزنند.

لشگری عنوان کرد: متأسفانه زنجان در زمینه زیرساخت‌های مورد نیاز فرهنگ و هنر، محدودیت‌هایی دارد و لازم است مسؤولان نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.

مدیر مرکز آموزش حوزه هنری کشور نیز در این مراسم با اشاره به اینکه حوزه هنری انقلاب به همت همکاران در عرصه‌های مختلف سهم خودش را ایفا کرده است، گفت: حوزه هنری بستری مناسب و مستعد است برای ارتقای آنچه که این حوزه در عرصه‌های مختلف ظرفیت دارد.

محمدمهدی کوچک زاده با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف تعامل‌های سازنده و خوبی با دستگاه‌های فرهنگی در سطح کشور برقرار کرده‌ایم، افزود: هر چند کار در عرصه هنر زمانبر است اما در این راستا رویش‌های خوبی را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه همه تلاش خود را به کار گرفتیم تا در استان‌ها بستر جدیدتری برای هنرمندان فراهم کنیم، افزود: هنرمندانی که در عرصه‌های مختلف علاقمند به فعالیت هستند این نهاد پشتیبانی‌های لازم را انجام می‌دهد.

حوزه هنری برای پرداختن به هنر انقلاب تشکیل شده است

در ادامه این مراسم مدیرکل امور اجتماعی استان زنجان گفت: حوزه هنری برای پرداختن به هنر انقلاب تشکیل شده است و کار در این حوزه قطعاً عامل موفقیت خواهد بود تا بتواننیم در برابر هجمه‌های فرهنگی ایستادگی کنیم.

صادق قهرمانی ادامه داد: سند زیست‌بوم استان با توجه به مسئولیت هنر در مقابل بسیاری از آرمان‌ها، مطالبات و باورهای اعتقادی با شش راهبرد اصلی در عرصه‌های تربیت، تبلیغ، تولید و … تدوین شده است که امیدوارم بتوانیم در راستای اجرای سند کمک حال باشیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان نیز گفت: یکی از بخش‌هایی که در فعالیت‌های حوزه هنری باید بر آن تمرکز لازم را داشت، هسته‌های هنری مردمی و توجه به تولیدات فرهنگی و هنری مردمی است.

جلیل آل امین ادامه داد: باید در بعضی رویدادها و فعالیت‌ها ارگان‌های مرتبط در کنار هم قرار بگیریم و یک رویداد ضریب خورده و برجسته شده از نظر برد انتشار تعریف کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از نکاتی که باید به آن توجه لازم را داشت، هدایت افکار عمومی است که حوزه هنری نیز خود را باید در این راستا مسئول بداند، افزود: در مناسبت‌های بزرگ یک فراخوان، پوشش و قرائت بعد از رخداد داریم که قرائت تنها کار صداوسیما نیست و همه باید پای کار باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها