سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
مدرسه تابستانی آموزش فارسی با هوش مصنوعی

برای اولین بار در ایران با توجه به نیازهای خاص مخاطبان بنیاد سعدی، مدرسه تابستانی آموزش زبان فارسی با دو رویکرد اصلی «هنر تدریس با هوش مصنوعی» و «استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی» برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، هوش مصنوعی در دهه‌های اخیر به عنوان یکی از فناوری‌های پیشرفته و تأثیرگذار قرن بیست و یکم شناخته شده که تحولات چشمگیری در صنایع مختلف از جمله آموزش ایجاد کرده است. این فناوری می‌تواند در تقویت و گسترش زبان و ادبیات فارسی کاربرد داشته باشد و به بهبود کیفیت و کارایی آموزش کمک کند. اسناد بالادستی و سند راهبردی بنیاد سعدی در آموزش فناورانه نیز بر اهمیت به‌کارگیری فناوری‌های نوین در آموزش تأکید دارند.

مدرسه تابستانی آموزش زبان فارسی با هوش مصنوعی، به دنبال آشنایی و کسب مهارت در روش‌های نوین یادگیری و تدریس با استفاده از هوش مصنوعی است.

همچنین، با توجه به چالش‌ها و فرصت‌های استفاده از هوش مصنوعی در محیط‌های یادگیری، این دوره به تربیت نیروی متخصص در زمینه دانش فناورانه هنر تدریس محتوا (TPACK) می‌پردازد. هدف نهایی نیز بهبود کیفیت آموزش زبان فارسی و توسعه فرهنگ از طریق بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزشی است.

مخاطبان دوره شامل معلمان و مدرسان زبان فارسی، دانشجویان رشته‌های آموزش زبان فارسی، محققان و پژوهشگران در حوزه آموزش زبان فارسی، و سایر علاقه‌مندان به آموزش زبان فارسی با استفاده از هوش مصنوعی هستند. مدت دوره ۱۶ ساعت در چهار روز (از ۳۱ تیر تا ۳ مرداد) به صورت حضوری و مهلت ثبت نام نیز تا ۲۳ تیر است.

علاقه‌مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس https://s۱f.ir/aifa مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها