سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۳
بهروز رضوی کتاب «شهید عشق» را بازخوانی می‌کند

برنامه «کتاب شب» رادیو تهران روایتی از واقعه کربلا به نقل از کتاب «شهید عشق» نویسنده مشهور ترکیه را با صدای بهروز رضوی بازخوانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا از روز شنبه ۲۳ تا چهارشنبه ۲۷ تیرماه، همزمان با ایام تاسوعا و عاشورای حسینی، روایتی از واقعه کربلا به نقل از کتاب «شهید عشق» در برنامه «کتاب شب» رادیو تهران بازخوانی می‌شود.

محمدباقر رضایی، سردبیر برنامه «کتاب شب رادیو»، چنین توضیح داده است: «شهید عشق» تنظیم شنیداریِ پنج قسمتی و حساس‌ترین بخش‌های روایتی است که احمد تورگوت، نویسنده مشهور ترکیه درباره واقعه کربلا در این رمان مطرح کرده است.

رمان «شهید عشق» سال ۲۰۱۱ میلادی در ترکیه منتشر شده و در ایران با برگردان سه مترجم از سوی انتشارات کتابستان معرفت در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. نویسنده در این رمان عارفانه، مسایلی که باعث به وجود آمدن واقعه کربلا شد را با ذکر جزییاتی کمتر گفته شده بر اساس منابع معتبر شیعی، به صورت داستانی عاشقانه روایت کرده است.

حساس‌ترین بخشِ این رمان که در برنامه کتاب شب بازخوانی می‌شود مربوط به صحنه‌هایی است که خلاصه‌ای از فلسفه عاشوراست و نهایتِ عشق و ایثار را بازتاب می‌دهد.

«کتاب شب» در گروه ورزش و تفریحات رادیو تهران با مدیریت مهران رهبر حقیقت، سردبیری محمدباقر رضایی، گویندگی بهروز رضوی، ساحل کریمی و رضا خضرایی، با تهیه کنندگی رضا قربانی و ایمان جهانی تولید می‌شود و ساعت پخش آن از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها