سه‌شنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی میزبان راه‌اندازی ۱۰ مرکز خدمات مشاوره

خراسان شمالی- بر اساس تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین نهاد کتابخانه‌های عمومی و کمیته امداد، کلینیک‌های مشاوره و روانشناسی «راه زندگی» در کتابخانه‌های عمومی با هدف ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد استان خراسان شمالی مستقر و افتتاح شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بجنورد، مهدی آریان، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های خراسان شمالی صبح سه‌شنبه در آیین افتتاح متمرکز مراکز کلینیک روانشناسی و مشاوره راه زندگی در کتابخانه‌های عمومی سراسر استان گفت: امروز با توجه به گسترش فضای مجازی و آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی به ویژه در نسل جوان، بحث مشاوره و روانشناسی یک نیاز اساسی است.

آریان افزود: با هدف ارائه خدمات بیشتر و بهتر به مددجویان زیر پوشش کمیته امداد با امضای تفاهم‌نامه‌ای مشترک بین نهاد کتابخانه‌های عمومی و کمیته امداد، کلینیک‌های مشاوره و روانشناسی راه زندگی در کتابخانه‌های عمومی در سراسر کشور مستقر خواهد شد.

وی بیان کرد: در اجرای اولیه این طرح ۱۰ کتابخانه شهریار گلستان شهر در بجنورد، اندیشه و نبوت در شیروان، ملاصدرا در فاروج، امام خمینی (ره) در اسفراین، پیامبر اعظم (ص) در گرمه، شهید مطهری در جاجرم، جوادالائمه در سملقان، سعدی و آیت الله شیخ عبدالله رازی در راز و جرگلان به عنوان پایگاه معرفی که در ادامه اجرای طرح این ظرفیت وجود دارد که در تمام کتابخانه‌های عمومی استان اجرایی شود.

امکان خدمت دهی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد

مجید الهی راد، مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی نیز در این مراسم بیان داشت: با توجه به گرفتاری‌ها و مشکلات، امروزه کسی از خدمات مشاوره بی نیاز نیست.

وی با اشاره به اینکه در دین مبین اسلام مشاوره با افراد در امور تاکید شده و این امر در سیره و گفتار پیامبر اعظم (ص) وجود دارد، افزود: روح انسان بسیار پیچیده‌تر از جسم آن است و در هنگام بروز آسیب‌ها مانند مشکلات اقتصادی، از دست دادن سرپرست خانواده و … روح نیز برای درمان به مانند اجزای جسم نیازمند یک متخصص است.

کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی میزبان راه‌اندازی ۱۰ مرکز خدمات مشاوره

الهی‌راد تصریح کرد: با افتتاح این مراکز خدمات کلینیک‌های راه زندگی (رز) امکان خدمت دهی به خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد اقشار فراهم است که این خدمات شامل مشاوره فردی و گروهی، آموزش‌های پیشگیرانه و روان‌سنجی و سایر خدمات در حوزه روانشناسی و مشاوره برای جامعه هدف است.

وی تاکید کرد: در این طرح خدمت‌دهی به مددجویان کمیته امداد کاملاً رایگان، اعضای کتابخانه‌های عمومی ۳۰ درصد و برای کارکنان نهاد ۴۰ درصد تخفیف اعمال می‌شود و مبالغ دریافتی بر اساس نرخ مصوب دولتی خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها